تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۸۱۴۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو انجمن علوم و فنون دریایی ایران تاکید کرد:
لزوم راه‌اندازی موزه علوم دریایی در خرمشهر
عضو انجمن علوم و فنون دریایی ایران گفت: نخستین دانشکده علوم دریایی خرمشهر پس از پیروزی انقلاب تخریب شد اما زمین آن کماکان در تملک دانشگاه است که می‌توان آن را مجددا بازسازی کرده و به عنوان موزه استفاده کرد.

محمدرضا بنازاده‌ماهانی در اختامیه همایش ملی «توسعه دریا‌محور» در سالن شهید چمران دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اظهار کرد: برگزاری همایش توسعه پایدار، به صورت مداوم، می‌تواند عامل تشویق‌کننده به سمت مسائل اقتصادی دریا و اقیانوس شود.

وی در ادامه تاکید کرد: ایران دو هزار کیلومتر مرز دریایی دارد که  این ظرفیت عظیم کشور می‌تواند محور توسعه پایدار در بخش اقتصاد دریا باشد که باید در این مجال کار بیشتری به خصوص از سوی دانشجویان صورت گیرد.

عضو انجمن علوم و فنون دریایی ایران به اهمیت بحث آب و لزوم بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های اقتصادی آن با تقویت بنیه علمی تاکید کرد و گفت: دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اکنون می‌تواند دانش را در اختیار صنعت قرار دهد و همه از این دانشگاه انتظار دارند که در این راستا کوشا عمل کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با برگزاری این همایش راه توسعه را باز کرده است، افزود: امیدواریم این نقطه شروعی برای سایر دانشگاه‌ها باشد تا با الگو گرفتن از این اقدام در مسیر توسعه پایدار قرار گیرند.

بنازاده‌ماهانی به پیشینه تشکیل دانشکده علوم و فنون خرمشهر اشاره کرد و گفت: نخستین دانشکده دریایی در خرمشهر احداث شد و همچنین انجمن علمی دریا نیز در همین شهر پایه‌گذاری شد که بعد‌ها به تهران منتقل و اینک نیز از همین نقطه بحث توسعه پایدار دریا‌محور بیان شده است.

وی نخستین دانشکده علوم دریایی خرمشهر که مجهز به امکانات پیشرفته در زمان پیش از انقلاب بوده است را یادآور شد و عنوان کرد: آن محل پس از پیروزی انقلاب تخریب شد اما زمین آن کماکان در تملک دانشگاه است که می‌توان آن را مجددا بازسازی کرده و به عنوان موزه استفاده کرد.

اختتامیه همایش ملی «توسعه پایدار دریا‌محور» در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار شد که در آن از «شهربانو عریان» عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی و یکی از چهره‌های ماندگار کشور و «محمد رضا بنازاده» عضو انجمن علوم و فنون دریایی خرمشهر و استاد و پدر علم فیزیک دریای کشور تجلیل شد.

مقالات «نسیرین هداوند» در محور علوم دریایی، «مهدی مومی‌پور» در محور منابع طبیعی، «عبدالله عیدانی‌نژاد» در محور مهندسی دریا و «شیوا شاکری» در محور اقتصاد و مدیریت دریا به عنوان مقالات بر‌تر در بخش سخنرانی انتخاب و مقالات «زهرا علی‌‌مددی» در محور علوم دریایی، «نجمه اژدری» در محور منابع طبیعی، «نسیم آل‌علی» در محور مهندسی دریا و «محمدامین کوه‌بر» در محور اقتصاد و مدیریت دریا به عنوان مقالات بر‌تر بخش پوستر در نخستین همایش ملی «توسعه دریا‌محور» برگزیده شدند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار