تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۸۱۶۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا گازگرفتگی در زمستان افزایش می‌یابد؟
ریيس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: هر چند شركت گاز هر ساله در زمينه گازگرفتگي اطلاع​رساني مي​كند، ولي متاسفانه بسياري از شهروندان توصيه​ها را جدي نمي​گيرند و زمانی متوجه مي‌شوند كه گازگرفتگي رخ داده است.

دکتر شهريار ميرخشتي اظهار كرد: در فصل زمستان و با سرد شدن هوا، آمار مرگ و ميرها بر اثر گازگرفتگي افزایش می‌یابد. در گازگرفتگي​ها به دليل نبود اكسيژن، فرد به حالت خواب فرو مي​رود و اگر خواب ادامه داشته باشد، فرد گازگرفته فوت مي​كند.
 
وي افزود: گازگرفتگي معمولا در مناطق سردسير استان خوزستان بيشتر از مناطق ديگر رخ می‌دهد؛ در اين مناطق، هوا سردتر است و مردم بيشتر از وسايل گرمايشي استفاده مي​كنند که معمولا اين وسايل مناسب و استاندارد نيستند و مواردی مانند چوب، كپسول و منقل نیز استفاده می‌شود که خطر بيشتري به همراه دارند و احتمال گازگرفتگي را بيشتر می‌کنند.

ميرخشتي با بیان اين‌كه گازگرفتگي​هاي مدت اخیر در خوزستان خوشبختانه قربانی بر جای نگذاشته و افراد تنها مصدوم شده‌اند، گفت: در آبان ​ماه امسال 8 مورد، در آذر ماه 7 مورد و در دی ​ماه 21 مورد گازگرفتگي در استان خوزستان گزارش شده است.

وی گفت: به منظور پیشگیری از وقوع گازگرفتگی، تاکید می‌شود که شهروندان از انشعابات غيرمجاز گاز استفاده نكنند، توصيه​هاي شركت گاز را جدي بگيرند و از وسايل گرمايشي استاندار استفاده كنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار