تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۸۱۶۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مرکز بهداشت رامهرمز خبر داد:
اجرای طرح بسیج ملی کاهش مصرف نمک در رامهرمز
رئیس مرکز بهداشت رامهرمز از اجرای طرح بسیج ملی کاهش مصرف نمک در این شهرستان خبر داد.

عطاالله شیرالی امروز اظهار کرد: طرح بسیج ملی کاهش مصرف نمک به مدت یک ماه در این شهرستان به مرحله اجرا درآمد که بسیار تاثیرگذار بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مصرف نمک در جامعه ما بسیار زیاد است اجرای این طرح در کاهش مصرف نمک بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

رئیس مرکز بهداشت رامهرمز تصریح کرد: محوریت هفته اول طرح مبنی بر ذائقه سازی در کودکان بود که با همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش به اجرا درآمد و محوریت هفته دوم اصلاح بوفه مدارس و جلوگیری از ارائه غذاهایی هم چون چیپس، پفک و ساندویچ بود.

شیرالی یادآور شد: سالمندان به واسطه بیماری‌های مرتبط با مصرف نمک، بیشتر در معرض خطر هستند که در هفته سوم سعی بر آگاه سازی از عدم مصرف بی‌رویه نمک در این قشر را انجام دادیم.

وی گفت: با توجه به اینکه عمده قوت غالب غذایی مردم را نان تامین می‌کند، محوریت هفته چهارم اجرای بازدیدهای مشترک از نانوایی‌ها و سعی در اجرای کاهش و حذف تدریجی نمک در نان بود.

رئیس مرکز بهداشت رامهرمز در پایان یادآور شد: استفاده بیش از حد از نمک از عمده‌ترین مشکلات ما در بحث سلامت است و از مردم درخواست می‌کنیم که سعی کنند نمک را به تدریج از فاکتور غذایی خود حذف کنند تا سلامتی خود را تضمین کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار