تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۸۲۷۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم ماهشهر در مجلس:
کمیته کار‌شناسی مبارزه با ریزگرد‌ها تشکیل شود
نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: همانگونه که ستاد بحران در مناطقی که دچار بلایای طبیعی شده‌اند تشکیل می‌شود دولت کمیته کار‌شناسی را برای مبارزه با پدیده گرد وغبار مسئول کند.

حبیب آقاجری اظهار داشت: دولت برای مبارزه با پدیده گرد و غبار کمیته کار‌شناسی را مسئول کند تا منشاء این پدیده شناسایی و اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: خواسته نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی این است که دولت به صورت جدی پیگیر این موضوع باشد و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه دهد.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به مردم خوزستان باید بیمارستان‌ها را تجهیز کنند تا درمان با هزینه کمتری انجام شود، گفت: تجهیز اداره کل هوا‌شناسی خوزستان برای پیش بینی به موقع، توزیع شیر و ماست برای جلوگیری از بیماری شهروندان و مد نظر قرار دادن حق بدی آب و هوا برای کارکنان دولت باید از اقدامات فوری دولت در این باره باشد.

وی با توجه به اینکه منشاء داخلی و خارجی در بروز ریزگرد‌ها وجود دارد، عنوان کرد: رفع کانون‌های گرد و غبار داخلی ساده‌تر از کانون‌های خارجی آن است و باید زو‌تر رفع شود اما درباره کانون‌های خارجی به دلیل انجام هماهنگی‌های لازم طبیعی است که زمان بر باشد.

آقاجری با اشاره به دریاچه ارومیه بیان کرد: همانطور که دولت برای احیای دریاچه ارومیه کارگروه مشخص کرد و بودجه اختصاص داد لازم است با پدیده ریزگرد‌ها به این شکل و با جدیت بیشتری برخورد کند.

وی درباره بهترین راهکار برای رفع این معضل اظهار داشت: متأسفانه با وجود گذشت سال‌ها هنوز راهکار مناسبی برای ازبین بردن این پدیده مشخص نشده است.

نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی افزود: ما خواستاریم که کار‌شناسان نشستی داشته باشند تا راهکار عملیاتی مشخص کنند و دولت برای اجرای این برنامه بودجه‌ای را اختصاص دهد.

وی گفت: خواسته ما از دولت جلوگیری از انتقال آب کارون از سرشاخه‌ها، احیای تالاب‌ها و افزایش سهمیه آب است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار