تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۸۲۸۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس جهاد کشاورزی خرمشهر :
کمیته بررسی خسارت ریزگرد در مزارع خرمشهر تشکیل شد
رئیس جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: کمیته بررسی آسیب وارد آمده از «گرد و خاک» به مزارع خرمشهر نشکیل شده و در حال بررسی این موضوع هستند.

محمد مطرودی درباره آسیب‌های وارده از گرد و خاک در روزهای اخیر به مزارع گندم شهرستان خرمشهر اظهار داشت: کمیته بررسی ضرر و زیان‌ها وارد آمده به مزارع در جهاد کشاورزی خرمشهر تکشیل شده و در حال بررسی این موضوع هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که در چند هکتار از زمین‌های شهرستان خرمشهر گندم کشت می‌شود، گفت: سالانه در 7 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خرمشهر گندم کشت می‌شود و یکی از تولیدات اصلی این شهرستان است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر با بیان اینکه در حال حاضر نمی‌توان میزان خسارت را به صورت تخمینی اعلام کرد، افزود: آسیب زیادی به زمین‌های کشت سبزی و نخیلات خرمشهر از گرد و خاک‌های اخیر وارد شده و درباره کشت گندم قطعاً خسارت به وجود آمده که در آینده‌ای نزدیک میزان خسارت اعلام می‌شود.

وی عنوان کرد: در سال گذشته بیش از 15 هزار تن گندم از زمین‌های کشاورزی شهرستان خرمشهر برداشت شد و امسال با توجه به خسارت وارد آمده کاهش زیادی داریم.

مطرودی بیان کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر باید بتوانیم راه برون رفت از این معضل را پیدا کنیم تا خسارت کمتری به کشاورزی وارد شود.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: خرمشهر ، ریزگردها
:
:
:
آخرین اخبار