تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۸۲۹۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حویزاوی:
احداث ۱۲ پارک محله‌ای طی سال جاری در خرمشهر
شهردار خرمشهر گفت: تا قبل از آغاز سال جدید و در آستانه ورود کاروانهای راهیان نور، ۱۲ پارک محله ای در خرمشهر احداث می شود.

محمد حویزاوی اظهار کرد: خرمشهر نماد مقاومت ایران اسلامی به شمار می رود به همین دلیل مردم ایران بسیار علاقه دارند در سفرهای نوروزی خود چند روزی را در این شهر سپری کنند.

وی افزود: مردم ایران به صورت کاروان های راهیان نور و سفرهای شخصی هر ساله حضور پر رنگی در این شهرستان دارند و در آن علاوه بر دیدن مناطق دیدنی شهر، با شهدای هشت سال دفاع مقدس هم تجدید بیعت می کنند.

حویزاوی ادامه داد: حضور انبوه مردم ایران در تعطیلات نوروزی در خرمشهر همیشه این نیاز را در این شهر ایجاد می کرد که برای میزبانی مناسب از این افراد، مکان هایی برای آنها احداث و راه اندازی شود که بر همین اساس امسال با رویکردی جدید و با همکاری اعضای شواری شهر خرمشهر اقدام به تصویب طرحی برای احداث ۱۲ پارک محله ای در هسته مرکزی خرمشهر با طراحی زیبا و منحصر به فرد کردیم.

شهردار خرمشهر با اشاره به اینکه این کار در راستای بهسازی و ساماندهی فضای عمومی شهر صورت گرفته است، تاکید کرد: ساخت این ۱۲ پارک محله ای با مطالعات و بررسی های مناسب و با استفاده از مشاوران رتبه یک کشوری، طراحی و عملیاتی شده و در راستای استاندارد سازی مبلمان شهری به صورت تیپ و فرم واحد برای اولین بار به این شکل در سطح استان صورت می گیرد.

حویزاوی گفت: ساخت این پارک های شامل پیاده رو سازی، احداث صندلی های جدید، آلاچیق و باکس زباله و ایجاد روشنایی است که هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا قبل از نیمه دوم اسفند به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه بهسازی و نوسازی محوطه روبروی مسجدجامع خرمشهر یکی از این طرح ها است، تاکید کرد: مسجدجامع در تاریخ مقاومت کشور یک نماد بی بدیل است زیرا سرود آزادسازی خرمشهر برای اولین بار در کنار این مسجد و از سوی رزمندگان فاتح خوانده شد به همین دلیل این مسجد همیشه با ازدحام گردشگر به خصوص در ایام نوروز مواجه است.

شهردار خرمشهر افزود: بر همین اساس تصمیم گرفته شده نوسازی و بهسازی مناطق اطراف این مسجد به صورت جدی تر انجام شود و برای همین کار مبلغ ۳۰ میلیارد ریال برای این کار اختصاص یافت که قبل از آغار مرحله اصلی اعزام کاروان های راهیان نور به بهره برداری کامل می رسد.

حویزاوی ضمن تقدیر از همکاری خوب نماینده مجلس و اعضای شورای شهر خرمشهر برای اجرایی کردن این طرح بسیار مهم، تصریح کرد: در این طرح با استفاده از بهترین مصالح و آخرین متدهای طراحی فضاهای عمومی، محوطه روبرویی مسجد نوسازی و بهسازی شد و به شکل زیبا و جالب در اختیار مردم قرار می گیرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار