تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۸۲۹۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار آبادان:
چوئبده آبادان به کانون ریزگردها تبدیل شده است
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه شهرستان آبادان با تبیین منشاء داخلی و خارجی ریزگردها در منطقه گفت: با توجه به کاهش بارندگی، منطقه چوئبده به یکی از مناطق اصلی کانون ریزگرد تبدیل شده است.

عزیزالله شهبازی چهارشنبه در آیین کاشت نهال حرا در مناطق ساحلی دریایی آبادان افزود: کاشت نهال حرا در منطقه چوئبده، به تثبیت خاک منطقه و جلوگیری از پراکنش گرد و غبار کمک فراوان می کند.

وی یکی از روش های کاهش آسیب های گرد و غبار را افزایش پوشش گیاهی در کانون های ریزگرد خواند و گفت: این تحقق این هدف با همگرایی دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد امکانپذیر است.

شهبازی گفت: بر اسا نظر کارشناسان، درخت حرا با شرایط منطقه چوئبده آبادان سازگار بوده و این گونه گیاهی، مهاجرت گونه های جانوری را به همراه داشته است.

کاشت دو هزار گونه گیاهی درخت حرا با حضور پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست چهارشنبه در سواحل بهمنشیر شهرستان آبادان آغاز شد.

جنگل حرا در سواحل جنوبی ایران، مهد انواع آبزیان، پرندگان و دوزیستان است.

بهمنشیر نام کنونی یکی از شاخه های رود کارون در استان خوزستان است که «کارون» پس از رسیدن به خرمشهر به دو شاخه تقسیم می شود، شاخه نخست به سوی اروندرود در مرز ایران و عراق رفته و پرآب ترین دهانه یا بهمنشیر، در امتداد اروند رود به خور بهمنشیر و سپس به خلیج فارس می ریزد.

طول رود بهمنشیر حدود 90 کیلومتر، عرض آن 600 متر و عمق آن حدود 4 متر است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار