تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۸۳۰۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه آبادان:
استکبار با اساس نظام جمهوری اسلامی مخالف است
امام جمعه آبادان با بیان توطئه های فراوان دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی در عمر این نظام، گفت: غرب و استکبار با اساس این نظام مخالفند و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکرده اند.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در خطبه های نمازجمعه این هفته آبادان در مصلای ثامن الائمه این شهر، با اشاره به دیدار قشرهای مختلف مردم استان آذربایجان شرقی با رهبر معظم انقلاب، افزود: معظم له در این دیدار به صراحت فرمودند که دشمن با اصل انقلاب مخالف است.

وی با توصیه به غربی ها مبنی بر اصلاح روش های خود در دیپلماسی با نظام جمهوری اسلامی، افزود: ملت ایران نیز اگر بنا بر تحریم باشد، می تواند این کار را انجام دهد و این مهم را نیز انجام می دهد.

خطیب نماز جمعه این هفته آبادان همچنین با بیان فرمایشات معظم له در خصوص تحقق اتقصاد مقاومتی در کشور، اضافه کرد: مقام معظم رهبری بر لزوم حضور برنامه ریزی شده مردم در عرصه اقتصاد و استفاده از ظرفیت های مردمی در رونق اتقصاد تاکید دارند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور همچنین با تجلیل از اقدام قوه قضائیه در برخورد با دانه درشت های اقتصادی، گفت: انتظار می رود مقابله با فساد بدون در نظر گرفتن جناح بندی های سیاسی و تنها بر اساس مصالح کشور ادامه یابد.

امام جمعه آبادان همچنین به بروز پدیده ریزگردها در استان خوزستان و شهرستان های این استان به ویژه آبادان اشاره کرد و گفت: گردو خاک اثرات مخربی بر سلامت و بهداشت مردم و تولید محصولات کشاورزی داشته است و مهاجرت هم استانی ها به دیگر استان های کشور را باعث شده است.

وی تاکید کرد: مسوولان و دستگاه هایی که در این موضوع دخیل هستند نیز باید از ظرفیت نیروهای مردمی و بسیج سازندگی برای حل مشکل ریزگردها استفاده کنند.

امام جمعه آبادان در پایان سخنان خود همچنین با گرامی داشت سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و بهورز و تبریک این مناسبت ها به پرستاران و بهورزان، گفت:حضرت زینب (س) الگوی یک زن شجاع، فداکار، مبارز و ولایتمدار بود.

وی همچنین با گرامی داشت سالروز ولادت خواجه نصیرالدین طوسی، روز مهندس را به این جامعه تبریک گفت.

ائمه جمعه دیگر شهرهای استان خوزستان نیز در خطبه های این هفته نماز، بر لزوم رفع کارشناسی مشکل ریزگردها، تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و ایستادگی مردم ایران بر آرمان های نظام جمهوری اسلامی تاکید کردند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار