تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۸۳۵۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار دزفول: اقتصاد دولتی موجب فرار مغزها از کشور شد
فرماندار ویژه دزفول ، اقتصاد دولتی را عامل فرار مغزها از کشور در دوران پس از جنگ تحمیلی دانست و گفت: این اقدام موجب شد تا دو هزار شرکت ایرانی در دوبی ثبت شود.

حبیب الله آصفی عصر چهارشنبه در میزگردی با عنوان اقتصاد مقاومتی در آیین گرامیداشت روز مهندس در سالن شیخ انصاری دانشگاه آزاد دزفول ، هدف از اقتصاد مقاومتی را کوچکتر کردن بدنه دولت و توسعه بخش خصوصی دانست و گفت: در شرایط بحران اقتصادی و با وجود تحریم و مشکلات اقتصادی 50 هزار میلیارد ریال برای توسعه اقتصاد دزفول جذب شده است.

وی با اشاره به جمعیت سه میلیون نفری بیکار در کشور ،گفت: به دلیل برخی برخوردهای بد به بخش خصوصی میدان داده نشد اما باید با بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری ، جهت تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کرد و از تجربه دوران جنگ برای دور زدن تحریم ها استفاده کرد.

آصفی صنعت کشور را یک اقتصاد بیمار خواند و گفت: در دزفول میلیون ها تن محصول تولید می شود که به دلیل نبود بازار به فروش نمی رسد و شرکت های معتبر نفس آخر را می کشند.

وی با بیان اینکه در ایران برنامه در دست دولت نیست بلکه در دست مجلس است و دولت وظیفه اجرای برنامه ها را دارد ، اظهار داشت: مجلس باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی با دولت همکاری کند.

سرهنگ عبدالامیر محتشمی راد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول نیز در این آیین با گرامیداشت روز مهندس ،گفت: مهندسان با الگو گرفتن از خواجه نصیر الدین طوسی در راستای اعتلای نظام و شکوفایی هرچه بیشتر کشور گام بردارند.

محمدرضا کرمی نژاد شهردار دزفول نیز در این آیین با اشاره به طرح های در دست اجرای این شهرداری ،خواستار بیان ایده ها و طرح های مهندسان دزفول در راستای عمران و آبادانی هرچه بیشتر شهرستان دزفول شد.

برپور مسوول بسیج مهندسان دزفول نیز گفت: کانون بسیج مهندسان دزفول شامل پنج گروه تخصصی انرژی، صنعت و معدن ،ارتباطات ،ابنیه و کانون نظام مهندسی منابع طبیعی است که در کارگروه های پژوهشی و علمی،آموزش های تخصصی و اشتغال و کارآفرینی فعالیت می کنند.

نجف هدایت ، محقق و پژوهشگر دزفولی نیز گفت: وظیفه دانشگاه تولید و انتقال علم و اعمال آن در جامعه است ولی دولت نیز باید در این خصوص همکاری کند و با تشکیل مثلث بازار ، دولت و دانشگاه وارد عمل شود.

وی افزود: دولت برای نجات اقتصاد کشاورزی که 25 درصد از تولید ناخالص و 33 درصد از اشتغال یک کشور جهان سوم را تامین می کند باید تلاش کند و موانع را از پیش رو بردارد.

این استاد دانشگاه افزود: بخش خصوصی در این حوزه به وظیفه خود عمل کرده و دولت نیز باید با تامل و تفکر ایفای نقش کرده و از بخش خصوصی حمایت کند.

وی گفت: دولت باید با مذاکرات سیاسی ، مرزها را برای تجارت کشاورزان باز کند ،تا با فروش محصولات کشاورزی کیفیت نیز افزایش یابد.

مجید هفت تنانیان به عنوان یک اقتصاددان نیز در این میزگرد گفت: در شرایطی که از داخل و خارج با مشکل مواجه هستیم باید از دولت حمایت کرد.

وی افزود: افراد فرهیخته زیادی در زمینه اقتصاد ،گردشگری ،کشاورزی و صنعت در کشور وجود دارد که هیچگونه اختیاری ندارند در صورتیکه اگر به آنها اختیار داده شود راه برای توسعه باز می شود.

وی از عوض شدن نقش ها در دولت انتقاد کرد و گفت: زمانی که نماینده دولت هم حرف مردم را می زند و فقط مشکلات را بیان می کند هیچ کاری نمی توان کرد لذا مسوولان باید جوابگوی مسوولیت خود باشند.

هفت تنانیان همچنین از تمرکز امکانات در یک نقطه کشور انتقاد کرد و گفت: تمرکز سرمایه و امکانات در یک نقطه کشور و به حاشیه کشاندن دیگر استان ها بی عدالتی است؛ منابع باید بطور عادلانه در کشور توزیع شود.

در پایان این آیین از 70 نفر از کارآفرینان و مهندسان برتر شهرستان دزفول تجلیل بعمل آمد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار