تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۸۴۴۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استفاده از ظرفیت کاروان‌های راهیان نور در ایجاد کمربند سبز آبادان
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان استفاده از ظرفیت کاروان‌های راهیان نور در ایجاد کمر بند سبز در این شهر به عنوان یک پیشنهاد مطرح کرد.

حمید حنظل عیدانی در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر آبادان با اشاره به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ و نگهداری محیط‌زیست، اظهار کرد: موضوع درختکاری که بسیار نیز حائز اهمیت است به عنوان یک راهکار مهم برای مبارزه با عوامل فرسایش دهنده محیط زیست همچون ریزگردها که خوزستان را دچار مشکل کرده است، از سوی متولیان امر ارائه شد.

وی با اشاره به حضور میلیونی کاروان‌های راهیان نور به طور هر ساله در خوزستان و به ویژه آبادان افزود: با استفاده از ظرفیت کاروان‌های راهیان می‌توانیم در راستای توسعه فضای سبز و ایجاد کمربند سبز شهری گام برداریم که در این راستا انجام یکسری اقدامات و پیگیری‌ها از سوی استاندار خوزستان را طلب می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان اضافه کرد: با اهدای یک نهال به هر یک از زائران کاروان‌های راهیان نور و کاشت توسط هر فرد می‌توان علاوه بر ایجاد فضای سبز مناسب در جلوگیری از بروز پدیده‌های طبیعی همچون ریزگردها، حسنه خوبی برای آخرت و دنیا خواهد بود.

حنظل عیدانی تصریح کرد: با توجه به حضور میلیونی زائران کاروان‌های راهیان نور به طور سالانه در منطقه می‌توان این اقدام را  به یک فرهنگ تبدیل کنیم، ضمن آنکه از توان و ظرفیت نیروهای بسیجی به عنوان یک اهرم کارساز نیز می‌توان در این خصوص بهره ببریم.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برپایی جلسه شورای عالی استان‌ها در اهواز یادآور شد: در این جلسه رئیس شورای عالی استان‌ها بر همدلی، تعامل و همراهی شوراها و ارتباط سازنده آنها با یکدیگر و به ویژه در طرح‌های مصوب شوراها که قابل ارائه و انجام در کل کشور باشد، تاکید کرد.

وی گفت: با توجه به معضلات خوزستان، طرح اختصاص پنج درصد از درآمدهای نفتی به خوزستان در زمینه مقابله با ریزگردها و جبران عقب ماندگی‌ها ارائه شد که با قول مساعد پیگیری از سوی رئیس شورای عالی استان‌ها همراه شد.

*تغییر و تحول مدیران در شهرداری آبادان منطقی باشد

حنظل عیدانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از تغییر و تحولات درست استقبال می‌کنیم، افزود: تغییر و تحول مدیران در شهرداری آبادان باید منطقی و درست باشد.

وی اظهار کرد: بکارگیری نیروهایی که پیشتر امتحان خود را پس داده اند و به اعتلای فعالیت‌های شهرداری نیز کمکی نمی‌کنند، امری اشتباه و به تبع، مورد قبول اعضای شورای اسلامی شهر نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: انتظار می‌رود تا شهردار در انتخاب و انجام تغییر و تحولات در بحث مدیران واحدهای مختلف شهرداری بر اساس شایسته سالاری، توانمندی و با تکیه بر توان نیروی انسانی داخلی و با کیفیت اقدام کند.

حنظل عیدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود 68 قطعه ملک یادآور شد: این املاک که افراد غیر در آنها سکونت دارند و تبدیل به خرابه شده اند باید به ساختمان‌های طبقاتی تبدیل و در اختیار کارکنان شهرداری به ویژه افراد دارای سابقه بالا قرار گیرد.

وی با اشاره به ساخت اردوگاه ویژه نگهداری متکدیان گفت: کار ساخت این اردوگاه که در لیست  برنامه‌های سال آینده شهرداری نیز قرار دارد، پس از ساخت توسط شهرداری به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در پایان، با تاکید بر بهره وری بیشتر و مطلوب‌تر از زمین‌های مربوط به شهرداری افزود: با توجه به اعلام آمادگی برای همکاری با سرمایه گذاران باید به شیوه‌ای عمل کنیم تا امور برای آنها سخت و دشوار نشود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار