تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۸۴۶۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شوش خبر داد
آماده‌سازی شهرستان شوش برای استقبال از کاروان‌های راهیان نور

فرماندار شوش از آماده‌سازی شهرستان برای استقبال از کاروان‌های راهیان نور خبر داد.

رضا نجاتی در حاشیه نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر و کاروان‌های راهیان نور،از برگزاری چندین جلسه با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان و همچنین فرماندهی قرارگاه راهیان نور جنوب کشور در زمینه استقبال از کاروان‌های راهیان نور و مهمانان نوروزی خبر داد و اظهار کرد: شهرستان شوش همه ساله از 15 مهرماه میزبان کاروان‌های راهیان نور دانش آموزی است و در این راستا روزانه بیش از یکهزار و 500 نفر از این مناطق بازدید می‌کند.

وی اضافه کرد: جهت اسکان مسافران نوروزی در شهر شوش 15 مسجد و حسینیه و همچنین 50 فضای آموزشی در قالب 420 کلاس درس در نظر گرفته شده است.

*امنیت مسیرهای تردد راهیان نور

فرماندار شوش تصریح کرد: از جمله اقدامات انجام شده در بخش راه و ترافیک در حوزه‌های شهری و در مسیرهای تردد کاروان‌های راهیان نور: روکش آسفالت، نصب تابلوی راهنمایی و رانندگی، چراغ راهنما، ایجاد ورودی وخروجی‌های مناسب خط کشی و ایمن سازی جاده‌ها، نصب چراغ‌های روشنایی و همچنین حضور مستمر عوامل راهنمایی و رانندگی در طول مسیر است.

نجاتی اضافه کرد: همچنین در مسیر تردد کاروان‌های راهیان نور در خارج از محدوده‌های شهری این شهرستان، پاکسازی و تعریض کامل مسیر، شانه‌سازی، آسفالت و خط کشی بیش از 2 کیلومتر از مسیر خروجی شهر تا پل شهید ناجیان صورت گرفته است.

وی گفت: خط کشی 3 خطه مسیر یادمان شهدای فتح المبین به طول پنج کیلومتر وهمچنین خاک ریزی و مرمت پارکینگ یادمان فتح المبین به میزان 500 کیلومتر مربع نیز در دستور کار قرار گرفته است.

نجاتی در ادامه از نصب، تعویض و اصلاح تعداد 80 تابلوی علائم راهنمایی و رانندگی در یادمان فتح المبین خبر داد و گفت: رنگ آمیزی و نصب 20 عدد گارد بلوک در محل خروجی پل شهید ناجیان، تسطیح ، رگلاژ و اصلاح شانه جاده محور شوش به فکه در دو سمت جاده به طول 67 کیلومتر وهمچنین لکه گیری، خط کشی، اصلاح و نصب علائم این محور از اولویت‌های کاری در زمینه خدمات رسانی مناسب به کاروان‌های راهیان نور است.

فرماندار شوش اضافه کرد: اجرای آسفالت و رگلاژ محور شوش سایت به صورت کامل و به میزان یکهزار مترمربع و همچنین هماهنگی‌های صورت گرفته در جهت استقرار پلیس راه و گشت راهداری از شهر شوش تا انتهای مرز از دیگر اقدامت صورت گرفته برای میزبانی از نوروز 94 است.

وی با اشاره به برقراری امنیت کاروان‌های راهیان نور و مسافران نوروزی تاکید کرد: با همکاری عوامل انتظامی، بسیج ، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها مقرر شده، تمهیدات لازم در این زمینه انجام و فعال شدن ایست بازرسی پل شهید ناجیان در دستور کار قرار گرفته است.

*اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع

نجاتی افزود: در بخش فرهنگی نیز چندین برنامه متنوع از جمله برپایی ایستگاه‌های صلواتی با همکاری شرکت‌ها و بخشداری‌ها، نصب تمثال مبارک شهدای گرانقدر شهرستان شوش در مسیر تردد کاروان‌های راهیان نور، آماده سازی فضایی با بیش از 3 هزار متر مربع جهت برپایی نمایشگاه صنایع دستی، غذاهای سنتی و نمایش آداب و رسوم و فرهنگ مردم منطقه، برگزاری برنامه‌های اسب سواری و شترسواری و همچنین برنامه استقبال از راهیان نور در نظر گرفته شده است.

فرماندار شوش از هماهنگی‌های صورت گرفته با صدا و سیمای مرکز خوزستان در زمینه پخش زنده مراسم سالروز عملیات فتح المبین در روز دوم فروردین ماه سال 94 خبر داد و گفت: روز دوم فروردین ماه به عنوان روز حماسه و پایداری شهرستان نامگذاری شده و مراحل ثبت این روز در تقویم ملی کشور نیز در حال برنامه ریزی است.

وی اظهار کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته در جهت شناسایی آثار تاریخی شهرستان و همچنین آشنایی مسافران نوروزی با سالروز عملیات فتح المبین و حماسه مردم شوش، هر شب در یکی از پارک‌های سطح شهر موضوعات دوم فروردین‌ماه بیان خواهد شد.

فرماندار شوش از آماده سازی نمازخانه‌های بین راهی و همچنین سرویس‌های بهداشتی جایگاه‌های عرضه سوخت خبر داد و تصریح کرد: تمام امکانات و شرایط لازم جهت ورود کاروان‌های راهیان نور و مهمانان نوروزی برای بازدید از آثار مذهبی و اماکن تاریخی شهرستان شوش آماده است.

نجاتی خاطرنشان کرد: همچنین چندین بازارچه و نمایشگاه توسط زنان خودسرپرست و متقاضیان جهت عرضه محصولات و تولیدات شهرستان، در مکان‌های ورودی و خروجی ایجاد شده است.

وی از تامین سوخت جایگاه‌های عرضه سوخت، آب آشامیدنی، رفع مشکل روشنایی و برق یادمان‌های شهدای فتح المبین، فکه و شهید آوینی، استقرار اکیپ اورژانس 115، نظافت و پاکسازی مسیر، استقرار اکیپ امداد خودرو، کشیک نانوایان، واحدهای خدماتی، داروخانه‌ها و مراکز درمانی و نظارت بر فعالیت مستمر خود پردازها و روشنایی کامل مسیر تردد مسافران و کاروان‌های راهیان نور خبر داد.

فرماندار شوش یادآور شد: با تلاش‌های صورت گرفته در سال 93 جزو سه استان برتر در زمینه خدمات رسانی به مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور بوده و امید است که با تدابیر اندیشیده شده امسال نیز جزو شهرستان‌های برتر در این زمینه باشیم.

 در سال 93 بیش از 2 میلیون نفر از یادمان شهدای فتح المبین، فکه و شهید آوینی در شهرستان بازدید کرده‌اند.

مرجع / فـارس
برچسب ها: راهیان نور
:
:
:
آخرین اخبار