تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۸۴۶۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور جمعی از مسئولان
همایش «تقدیر از فعالان عرصه سوادآموزی در اندیمشک»

  جشنواره تقدیر از دستگاه‌ها و موسسات برتر فعالیت‌های سوادآموزی با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و سوادآموزان در تالار شهید مطهری اندیمشک برگزار شد.همایش «تقدیر از فعالان عرصه سوادآموزی در اندیمشک»

رئیس اداره سواد آموزی اندیمشک در این مراسم با تقدیر از دستگاه‌هایی که در امر سوادآموزی در شهرستان فعالیت دارند، اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال 90، در حال حاضر 7 هزار و 825 بی‌سواد مطلق در این شهرستان وجود دارد.

علی دوامی افزود: در سال جاری 625 نفر از این بی‌سوادان تحت پوشش دوره‌های سوادآموزی که از سوی این اداره در سطح شهرستان تشکیل شد، قرار گرفتند.

وی متذکر شد: یکی از مشکلات اصلی ما در این زمینه پراکندگی محل سکونت بی‌سوادان و همچین گستردگی شهرستان است که حمایت بیشتر مسئولان را برای تحت پوشش قرار دادن آنان طلب می‌کند.

دوامی، اولویت این اداره را با سواد کردن اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان برشمرد و تصریح کرد: از دیگر طرح‌های در دست اقدام این اداره باسواد کردن نوجوانان 10 تا 20 سال است که در شهرستان اجرا خواهد شد.

وی در پایان افزود: با همکاری اداره آموزش و پرورش اقدامات خوبی در زمینه برپایی کلاس‌های سواد آموزی در سطح آموزشگاه‌های شهرستان انجام شده است.

 در این مراسم از چهار دستگاه نیروی مقاومت بسیج، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و سه موسسه آموزشی غیردولتی که بیشترین همکاری را در فعالیت‌های باسوادی سطح شهرستان داشته‌اند، تقدیر شد. 

همچنین از 20 نفر از مددجویان کمیته امداد شهرستان که بیشترین حضور را در کلاس‌های سواد داشته‌اند به همراه خانم مهرانگیز کرکی از سوادآموزان نهضت سوادآموزی اندیمشک که موفق به گرفتن مدرک کارشناسی علوم تربیتی از دانشگاه شده به عنوان چهره موفق سوادآموزی شهرستان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

 در شهرستان اندیمشک بیش از 70 نفر چهره موفق سوادآموزی وجود دارد که تحصیلات خود را از نهضت سوادآموزی آغاز کرده و در حال حاضر تحصیلات عالیه و دانشگاهی دارند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار