تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۸۴۷۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اوباما: می‌خواهیم‌ ظرف‌ چند‌‌ هفته‌ مذاکرات‌ را‌ به‌ نتیجه‌ برسانیم
رئیس جمهوری آمریکا گفت هدف واشنگتن در مذاکرات هسته ای این است که نه طی چند ماه، بلکه ظرف چند هفته این مذاکرات را به نتیجه برساند.

به گزارش مهر، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا از تلاش کشورش برای به نتیجه رساندن مذاکرات هسته ای ایران ظرف چند هفته آینده خبر داد. وی در گفتگو با «هافینگتون پست» گفت هدف آمریکا این است که ظرف چند هفته و نه چند ماه، به نتیجه برسد.

وی در عین حال تاکید کرد این مسئله بستگی به آمادگی ایران دارد که به جامعه جهانی اثبات کند برنامه هسته ای اش صلح آمیز بوده و در پی ساخت بمب اتمی نیست. اوباما همچنین بر لزوم وجود ساز و کاری برای راستی آزمایی این مسئله تاکید کرد.

به گفته رئیس جمهوری آمریکا مذاکرات هسته ای که طی هفته گذشته در لوزان سوئیس برگزار شد، به خاطر تعطیلات نوروز موقتا متوقف شده که این مسئله برای اطمینان از این که تمامی کشورهای 1+5 با مواضع اتخاذ شده در مذاکرات هسته ای موافق هستند، فرصت مناسبی است.

قرار است مذاکرات هسته ای روز پنجم فروردین دوباره در لوزان از سر گرفته شود. بر این اساس تلاش نمایندگان کشورهای 1+5 و ایران این است که پیش از پایان مهلت تعیین شده برای مذاکرات هسته ای در سی و یکم مارس به نتیجه ای مطلوب دست یابند.

در همین راستا وزیران خارجه آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان شب گذشته در لندن دیدار و گفتگو کردند. در بیانیه ای که در پایان این نشست منتشر شد آمده است: ما در این که پیشرفت های قابل ملاحظه ای در مذاکرات با ایران حاصل شده است، اتفاق نظر داریم.

:
:
:
آخرین اخبار