تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۸۴۷۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مصر در جنگ علیه داعش شرکت نمی‌کند
رئیس جمهوری مصر در سخنانی اعلام کرد که کشورش در هیچ اقدام نظامی علیه داعش در عراق شرکت نخواهد کرد چرا که این امر برعهده نیروهای عراقی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی المسله، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر طی سخنانی تاکید کرد که کشورش در هیچ‌گونه اقدام نظامی علیه داعش در عراق شرکت نمی‌کند.

وی افزود:این کار وظیفه نیروهای عراقی و آمریکاست و غرب نیز به خاطر مداخله در اوضاع عراق و لیبی شکست خواهد خورد.

رئیس جمهوری مصر تصریح کرد: این عادت کشورهای غربی است که در اوضاع دیگر کشورها مداخله نظامی کنند و پس از آن به خاطر مداخله خود متحمل شکست شوند.

سیسی تصریح کرد: منطقه خاورمیانه بیش از هر زمان دیگری در حال عبور از اوضاع بسیار سختی است که این مساله نیازمند مشارکت بیش از پیش کشورهای منطقه است و ما به قدرت و نیروی جدیدی برای برقراری ثبات و امنیت در کشورهای عربی نیازمندیم.

عبدالفتاح سیسی گفت: بزرگترین اشتباه حسنی مبارک، رئیس جمهور پیشین مصر این بود که وی مدت زمان زیادی در قدرت و حکومت باقی ماند.

وی افزود: همبستگی مردمی با حضور دین در سیاست سال‌ها در مصر حکمفرما بود اما اکنون دیگر اثری از این تفکر نیست.

رئیس جمهور مصر اظهار کرد: آنچه که گروه اخوان‌المسلمین را به قدرت رساند گرایش‌های دینی و مذهبی مردم مصر بود تا جایی که مردم مصر معتقد بودند که اخوانی‌ها مبلغان اسلام واقعی هستند اما طی سه سال گذشته اخوانی‌ها در معرض آزمایش سرنوشت‌سازی قرار گرفتند و این بار خود مردم مصر، اخوان المسلمین را در معرض آزمایش قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که آنها استحقاق رسیدن به قدرت را ند

:
:
:
آخرین اخبار