تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۸۴۹۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توصیه های دارویی و پیشگیری از مسمومیت، در تعطیلات نوروز
نحوه نگهداري داروها هنگام تحويل گرفتن دارو از داروخانه بپرسيد و هيچگاه داروهاي خود را در اتومبيلي كه زير نور آفتاب پارك شده است و يا در شيشه عقب اتومبيل قرار ندهيد و داروهاي يخچالي را همراه با یخ و یا در داخل ظروف خنك كننده حمل کنید
خوزنیوز: شهروندان درهنگام مسافرت می بایست داروهای خود را همراه داشته باشند، زیرا ممکن است تا زمان پیدا کردن داروخانه در مقصد، برای تهیه دارو دچار مشکل شوند.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر فریده یونسی با بیان اینکه شهروندان درهنگام مسافرت می بایست داروهای خود را همراه داشته باشند، زیرا ممکن است تا زمان پیدا کردن داروخانه در مقصد، برای تهیه دارو دچار مشکل شوند.

وی افزود: چنانچه با حركت اتومبيل، قطار، كشتي و يا هواپيما، دچار سرگيجه و حالت تهوع مي شويد، به خاطر داشته باشيد با مصرف 1 يا 2 قرص 50 ميلي گرمي ديمن هيدرينات، نيم ساعت قبل از آغاز سفر و تكرار يك قرص هر 4 تا 6 ساعت يكبار در طول سفر، مي توان عارضه ناشي از حركت، تهوع و سرگيجه را برطرف كرد.

یونسی با تاکید بر اینکه بايد توجه داشت كه در طول 24 ساعت نبايد بيشتر از 8 عدد قرص مصرف شود، تصریح کرد: در صورت بارداری یا شیردهی، حتما می بایست با داروساز یا پزشک مشورت شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه چنانچه به امارات متحده عربي (دبي، شارجه، ابوظبي) و یا عربستان سفر مي كنيد، از همراه بردن داروهاي آرام بخش همچون داروهاي ديازپام، اگزازپام، لورازپام، داروهاي مسكن كدئين دار همچون استامينوفن كدئين، اکسپکتورانت کدئین و تركيبات روانگردان جداً پرهیز کنند، تاکید کرد: براساس قوانين اين كشور، متهمان به حمل اين داروها با مجازات سنگيني مواجه می شوند.

رییس اداره تحقیق و توسعه آموزش مردمی و اطلاع رسانی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکید کرد: در صورت نیاز به مصرف این داروها، نسخه پزشک معالج را همراه داشته باشید و یا نسبت به جایگزینی داروها با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

این داروساز با بیان اینکه چنانچه به برخي از كشورهاي افريقايي و يا آسيايي سفر مي كنيد مطمئن شويد كه آيا تزريق واكسن خاصي همچون مننژیت و یا تب زرد پيش از سفر مورد نياز است يا خير، اظهار کرد: برای پيشگيري از گزش حشرات در محيط هاي گرم، مرطوب و استوایی، پشه بند، حشره كش هاي خانگي و يا پماد و اسپری دافع حشرات همراه داشته باشيد.

یونسی در ادامه گفت: همراه داشتن جعبه كمك هاي اوليه، به ویژه در مورد خانواده هايي كه فرزند خردسال دارند، همچنين همراه داشتن پوشک، شيرخشك شيرخوار، درجه تب، داروهاي بدون نسخه همانند شربت تب بر، شربت سرماخوردگی، قطره و يا شربت مولتي ويتامين و آهن، پماد سوختگی، پنبه و گاز استریل و ديگر داروهايي كه كودك در حال مصرف مي باشد در سفر ضروري است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نحوه نگهداري داروها را از دكتر داروساز، هنگام تحويل گرفتن دارو از داروخانه بپرسيد و هيچگاه داروهاي خود را در اتومبيلي كه زير نور آفتاب پارك شده است و يا در شيشه عقب اتومبيل (حتی در زمستان) قرار ندهيد. همچنین داروهاي يخچالي را در همراه با یخ و یا در داخل ظروف خنك كننده حمل کنید.
:
:
:
آخرین اخبار