تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۸۵۳۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار آبادان:
4.5 میلیون نفر در تعطیلات نوروزی به آبادان سفر کردند

محمودرضا شیرازی با بیان اینکه ارائه خدمات مضاعف از سوی ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری سبب اشتیاق میهمانان برای سفر دوباره به آبادان در ایام نوروز شده است، اظهار کرد: امکانات بی‌نظیر و رایگان کمپ‌ها، برپایی جشن بزرگ نوروزی، برپایی مضیف در ورودی شهر، سفره‌های هفت سین نوروزی، مسابقات فرهنگی و تفریحی به صورت روزانه، تور گردشگری رایگان و دیگر برنامه‌ها و خدمات ارائه شده توسط شهرداری از علل کسب رضایتمندی 96 درصدی میهمانان بوده است.

وی افزود: در نظرسنجی‌های به عمل آمده و برای چندمین سال متوالی، آبادان عنوان «میهمان نوازترین شهر ایران» را به خود اختصاص داد و این موضوع برای ما افتخار است.

شهردار آبادان اضافه کرد: امسال خدمات‌رسانی به میهمانان نوروزی از شرایط بسیار خوبی برخوردار بود و بر اساس نظرسنجی‌ها، تسهیلات و خدمات ارائه شده توسط شهرداری رضایت خاطر چشمگیر مسافران را فراهم آورده بود.

شیرازی، استقبال از میهمانان نوروزی در مبادی ورودی شهر و کمپ‌های نوروزی، ارائه بروشور شامل نقشه و کتابچه راهنمای گردشگری شهری در کیوسک‌های «از من بپرس» به صورت روزانه، برپایی تورهای گردشگری شهری برای بازدید مسافران از اماکن تاریخی، مذهبی و تفریحی شهر به ‌صورت رایگان را از جمله خدمات ارائه شده به مسافران نوروزی خواند و تصریح کرد: این خدمات با اقبال میهمانان و مسافران نوروزی مواجه شد.

*اجرای طرح جابه‌جایی مسافران و شهروندان مرکز شهر با همکاری سازمان اتوبوسرانی

شهردار آبادان با اشاره به اجرای طرح جابه‌جایی مسافران و شهروندان مرکز شهر با همکاری سازمان اتوبوسرانی آبادان، یادآور شد: با اجرای این طرح شاهد کاهش بار ترافیکی در هسته مرکزی شهر به نسبت سال‌های قبل بودیم ضمن آنکه استفاده از پارکینگ موقت خلیج فارس با مدیریت سازمان تاکسیرانی نقش بسزایی در کاهش ترافیک شهری ایفا کرد.

وی با قدردانی از میهمانان نوروزى که آبادان را براى گذران ایام تعطیلات خود انتخاب کرده بودند، گفت: ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی شهرداری به طور شبانه روزی برای ارائه خدمات اسکان و راهنمایی مسافران فعالیت داشت.

شیرازی، میهمان نوازی و روحیه انسان دوستی و مهرورزانه مردم آبادان را ناشی از غنای فرهنگی شهروندان این شهر خواند و افزود: میهمان نوازی مردم آبادان به واسطه نوع نگاه معنویت گرایانه آنان است.

شهردار آبادان عنوان کرد: این شهر در تمام ایام در بحث میهمان نوازی، از یک اعتلای بالایی برخوردار بوده که این مسئله زمینه جذب و افزایش سطح رضایتمندی مسافران به خصوص در ایام نوروز را بالا برده است.

وی همچنین از اسکان 155 هزار و 40 نفر در کمپ‌ها و بوستان‌های شهری خبر داد و اظهار کرد: در زمینه اسکان مسافران در نوروز امسال 8 درصد رشد را شاهد بودیم، که نشان از استقبال میهمانان نوروزی از سفر به آبادان دارد.

به گفته شیرازی، از تعداد کل مسافران اسکان یافته، 20 هزار و 100 نفر آنها در کمپ‌های اسکان شهرداری پذیرش شده‌اند.

شهردار آبادان در بخش دیگری از سخنان خود آمار کل اسکان میهمانان توسط شهرداری و آموزش و پرورش را حدود 300 هزار نفر عنوان کرد و تصریح کرد: شمار میهمانان نوروزی امسال آبادان با مجموع 700 هزار نفر اعضای کاروان‌های راهیان نور که در محل‌های اسکان شهرداری و آموزش و پرورش مستقر شدند، به رقم یک میلیون نفر می‌رسد.

*4.5 میلیون نفر در نوروز به آبادان سفر کردند

وی با اشاره به اینکه در سال‌ جاری برای اسکان گردشگران در سطح شهر آبادان فعالیت‌های بسیار زیادی صورت گرفت، گفت: به روال سال‌های گذشته در روزهای اول و دوم فروردین کاهش مسافر داشتیم اما از روز سوم به بعد با افزایش فزاینده مسافران ورودی به شهر مواجه شدیم به گونه‌ای که طبق سرشماری خودروها بیش از 4.5 میلیون نفر در ایام تعطیلات نوروزی به آبادان سفر کرده‌اند.

شیرازی بار دیگر با اشاره به نظرسنجی‌های انجام شده توسط ستاد نوروزی، افزود: 42 درصد مسافران نوروزی برای نخستین بار به آبادان سفر کرده و 46 درصد هم دومین بار بود که آبادان را برای مسافرت انتخاب کرده بودند.

وی اظهار کرد: استان‌های اصفهان، بوشهر و فارس سه استانی هستند که با کسب 38 درصد کل مسافران نوروزی، بالاترین آمار سفر به آبادان را از آن خود کردند و جایگاه چهارم نیز از آن هم استانی‌های خوزستانی‌مان بود.

به گفته شهردار آبادان، 42 درصد از مسافران و میهمانان نوروزی مهمترین دلیل و انگیزه خود از انتخاب آبادان برای سفر را جاذبه‌های جنگی و یادمان‌های دفاع مقدس، 47 درصد تفریحی، 25 درصد جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و 20 درصد خرید از بازارهای معروف این شهر عنوان کردند.

وی تصریح کرد: 50 درصد مسافران نوروزی آبادان تنها یک روز در شهر اقامت داشته‌اند.

*رضایتمندی از عملکرد کیوسک‌های «از من بپرس»

شهردار آبادان یادآور شد: 90 درصد مسافران از عملکرد کیوسک‌های از من بپرس شهرداری جهت راهنمایی و اطلاع رسانی مسافران اظهار رضایت کردند و 81 درصد آنها نیز از بهره‌مندی خود از راهنمایی اعضای فعال در این کیوسک‌ها در بدو ورود به شهر خبر دادند.

وی افزود: 96 درصد از مسافران، وضعیت عمومی شهر را بهتر از سال‌های گذشته دانستند و گفتند که چهره شهر نسبت به قبل تغییرات محسوسی داشته است.

شیرازی با قدردانی از تلاش کارکنان زحمتکش نیروی انتظامی به دلیل ایجاد امنیت در ایام نوروز، اظهار کرد: تلاش نیروهای انتظامی، عامل رضایت 73 درصدی مسافران نوروزی بود.

شهردار آبادان در پایان ضمن قدردانی از تمامی عوامل و دست‌اندرکاران ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری، تصریح کرد: طبق نظرسنجی‌های انجام شده، 96 درصد از مسافران تمایل خود برای سفر به آبادان در سال‌های را اعلام کردند چرا که مهمترین دلیل آن را خونگرمی و میهمان نوازی آبادانی‌ها دانسته‌اند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار