تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۸۵۵۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عربستان از ورود هواپیمای پاکستانی جلوگیری کرد
مقامات سعودی از ورود یک هواپیمای مسافری پاکستانی به حریم هوایی این کشور جلوگیری کرد و آن را مجبور به بازگشت نمود.

روزنامه الاتحاد امارات روز شنبه نوشت: مقامات سعودی از ورود یک هواپیمای مسافری پاکستانی به حریم هوایی این کشور جلوگیری کرد و آن را مجبور به بازگشت نمود.

این روزنامه به نقل از سازمان هواپیمایی عربستان، دلیل جلوگیری از ورود هواپیمای بوئینگ 767 شرکت هواپیمایی شاهین پاکستان را نداشتن مجوز از سازمان هواپیمایی این کشور و حفاظت از جان مسافران اعلام کرد.

به گزارش الاتحاد، این شرکت هواپیمایی پاکستانی اعلام کرده که درخواست مجوز از مقامات سعودی را پیشتر ارایه کرده، اما سازمان هواپیمایی عربستان به دلیل ملاحظاتی در مورد سلامتی هواپیما و عدم تطبیق آن با معیارهای سازمان هواپیمایی بین المللی با این درخواست مخالفت کرده است .

این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی اردن بوده و در اجاره شرکت هواپیمایی شاهین پاکستان قرار داشت. به گفته مقامات عربستان، این هواپیما از سفر به اروپا منع شده بود.

شورای هواپیمایی عربستان تاکید کرد که این کشور به قوانین هواپیمایی بین المللی پایبند است و مثل همه کشورهای جهان از ورود هر هواپیمایی که مطابق با استانداردهای بین المللی نباشد، جلوگیری خواهد کرد.

هفته گذشته نیز عربستان سعودی با همین بهانه از ورود یک هواپیمای بوئینگ 747 حامل زائران خانه خدا که از اصفهان عازم این کشور بود، جلوگیری و آن را مجبور به بازگشت به تهران کرده بود.

مجلس پاکستان اخیرا ارتش این کشور را از همراهی با عربستان و کشورهای همپیمان برای تجاوز به کشور یمن منع کرد. این در حالی است که عربستان از اتخاذ چنین موضعی از سوی پاکستان که همیشه سیل کمک های نقدی خود را روانه این کشور می کند، متعجب شده است.

کشورهای ایران، پاکستان، ترکیه و نیز تعداد زیادی از کشورهای جهان حملات هوایی گروه کشورهای عربی به رهبری عربستان به یمن موسوم به عملیات طوفان قاطعیت را غیر قانونی می دانند.

عربستان سعودی و شمار دیگری از کشورهای عربی با چراغ سبز آمریکا در ششم فروردین (26 مارس) تجاوز هوایی گسترده ای را علیه جنبش مردمی انصارالله یمن در حمایت از منصور عبدربه هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور آغاز کردند.

مخالفت های منطقه ای و جهانی با ادامه تجاوز نظامی عربستان به یمن در بستر درخواست های بشردوستانه برای توقف کشتار غیرنظامیان رو به افزایش است.
:
:
:
آخرین اخبار