تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۸۶۰۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرکت ۱۶۰۰ داوطلب در آزمون ورودی مدارس علمیه خوزستان
مدیر مدارس علمیه خوزستان با بیان این‌که آزمون ورودی امسال مدارس علمیه خوزستان با شرکت حدود ۱۶۰۰ داوطلب برگزار شد، گفت: خوزستان نزدیک به ۱۰ هزار طلبه و روحانی برای پوشش دادن مسائل فرهنگی و دینی مردم نیاز دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود بهرام‌پور با اشاره به برگزاری آزمون ورودی مدارس علمیه استان همزمان با کشور گفت: یکی از روش‌های متداول در جذب جوانان به حوزه علمیه برگزاری آزمون‌های ورودی است که همه ساله نام‌نویسی آن از بهمن تا پایان فروردین انجام می‌شود و در پایان فروردین، آزمون ورودی برگزار می‌شود.

وی اظهارکرد: بر همین منوال آزمون ورودی امسال مدارس علمیه خوزستان روز گذشته 28 فروردین در اهواز برگزار شد و حدود 1600 داوطلب در این آزمون شرکت کردند و آزمون با نظم و برنامه‌ریزی خوبی در مقاطع سیکل، دیپلم و تحصیلات عالیه برگزار شد.

بهرام‌پور در توضیح فرآیند پذیرش طلبه در مدارس علمیه گفت: داوطلبان، پس از قبولی در آزمون کتبی ورودی، به مدارس علمیه استان معرفی می‌شوند، مدارس از آنها گزینش به عمل می‌آورند و به تناسب ظرفیت، تعدادی از داوطلبان را انتخاب می‌کنند و در دوره مقدماتی شرکت می‌دهند. این افراد حدود یک نیمسال به صورت آزمایشی مشغول به تحصیل در حوزه می‌شوند و پایان نیمسال اول آزمایشی، مشخص می‌شود که چه افرادی برای تحصیل می‌توانند در حوزه باقی بمانند و به تحصیل خود ادامه دهند.

مدیر مدارس علمیه استان در خصوص ظرفیت پذیرش طلبه در مدارس علمیه خوزستان گفت: این امر به ظرفیت مدارس علمیه بستگی دارد و در سال‌های مختلف تفاوت دارد. امسال قریب به 500 نفر درخواست داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر  44 مدرسه علمیه در استان مشغول به امور تحصیلی هستند اما همه این 44 مدرسه امسال اعلام ظرفیت نکرده‌اند، زیرا اعلام ظرفیت مدارس در سال‌های مختلف متفاوت است و امسال تعدادی از مدارس علمیه امسال اعلام پذیرش نداشتند.

بهرام‌پور در ادامه گفت: با توجه به آمایش سرزمینی که برای حوزه علمیه تعریف شده است، استان خوزستان قریب به 10 هزار طلبه و روحانی برای پوشش دادن مسائل فرهنگی و دینی مردم نیاز دارد. در حال حاضر حدود 4 هزار طلبه در استان مشغول به تحصیل هستند و استان تقریباً یک و نیم برابر ظرفیت حاضر طلبه نیاز دارد و باید جمعیت طلاب به 10 هزار نفر برسد.

مدیر مدارس علمیه استان خاطرنشان کرد: از جوانان و والدینی که مسائل دینی برای آنها اهمیت دارد تقاضا دارم به این ضرورت توجه کنند، خصوصاً با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه سبک زندگی اسلامی در جامعه بیان شود، این موضوع امروز یک ضرورت است که جوانانی که در خود این توانمندی و استعداد را می‌بینند برای این خدمتگزاری به جامعه وارد حوزه‌های علمیه شوند.

وی در پایان گفت: امیدوار هستیم همه ساله شاهد این باشیم که جوانان برومند ما برای این خدمت مقدس به حوزه‌های علمیه روی بیاورند و در این عرصه، نیاز و ضرورت جامعه را پوشش دهند
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار