تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۸۶۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده شوش در مجلس اعلام كرد:
توليد 50 درصد ذرت خوزستان در شوش
نماینده شوش در مجلس گفت: بیش از 50 درصد از ذرت خوزستان در شوش تولید می‌شود.
خبرگزاری فارس: توليد 50 درصد ذرت خوزستان در شوش

به گزارش فارس، سيد جاسم ساعدي پيش از ظهر امروز در جمع مردم محروم شهر فتح‌المبین اظهار داشت: در سال زراعي ‌جاری بیش از 42 هزار هکتار از اراضی شهرستان شوش زیر کشت ذرت رفته است که پیش بینی مي‌شود بیش از 50 درصد از این محصول در خوزستان در شوش تولید شود.
وی با اشاره به پدیده خشکسالی در خوزستان افزود: در سال جاری خشکسالی در خوزستان شدیدتر بود ولی این پدیده در تولید گندم شهرستان شوش تأثیري نگذاشت.
ساعدی تاکید کرد: با وجود خشکسالی‌های چند سال اخير، شهرستان شوش امسال با توليد 250 هزار تن گندم توانست براي سومين بار متوالي مقام اول را در توليد اين محصول استراتژيك در استان خوزستان و كشور از آن خود كند.
ساعدي با اشاره به خصوصیات ویژه مناطق مختلف این شهرستان به ویژه فتح‌المبین افزود: وجود مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس به ويژه يادمان فتح‌المبين و سفر سال گذشته رهبر معظم انقلاب به اين منطقه ويژگي خاصي به اين منطقه داده است.
 وي گفت: مردم بخش فتح‌المبين به عنوان مرزداران امين منطقه و كشور هستند و به واسطه حضور آنان در منطقه ما امروز احساس امنيت می‌کنیم.
 ساعدي با اشاره به برنامه هاي طرح توسعه كشاورزي در منطقه خاطرنشان كرد: وجود زهكشي غرب كرخه به طول 100كيلومتر می‌تواند حدود 50 هزار هكتار از اراضي كشاورزي در اين منطقه را احيا و تحولي در كشاورزي ايجاد كند.
براساس اين گزارش، امسال100 هزار هکتار برای کشت ذرت دانه‌ای و 7 هزار هکتار برای کشت ذرت علوفه‌ای در خوزستان اين در حالي است كه سال گذشته حدود 78هزار هکتار از اراضی استان ذرت کاشته شد که امسال 29 هزار هکتار افزایش یافته است.
کشت ذرت در خوزستان از اواخر تیرماه آغاز می‌شود و تا 10 مرداد ادامه دارد و اين محصول با اهميت و استراتژيك در صنعت غذايي در 16شهر خوزستان از جمله شوش، دزفول، اندیمشک، بهبهان و شوشتر کاشته می‌شود.
پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیرکشت در خوزستان650 هزار تن ذرت دانه‌ای و 310 هزار تن ذرت علوفه‌ای از مزارع استان برداشت شود که تولید ذرت دانه‌ای 16 درصد و ذرت علوفه‌ای پنج درصد بیشتر از سال زارعی پارسال خواهد بود.
در دو سال گذشته ذرت‌‌کاران شمال خوزستان به خصوص شهرهای شوش و شوشتر با مشکلی به نام بذر نامرغوب مواجه شدند که این بذر به دليل نواقص و مشکلات ژنتیکی که داشت باعث شد کشاورزان به محصول مورد نظر خود دست پیدا نکنند.
سال گذشته بیش از520 هزار تن ذرت دانه‌ای و330 هزار تن ذرت علوفه‌ای در استان تولید شد. از ذرت دانه‌ای به منظور تامین روغن‌های خوراکی و از ذرت علوفه‌ای به منظور تامین غذای دام‌های استان استفاده می‌شود.
:
:
:
آخرین اخبار