تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۸۶۱۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بسته پیشنهادی مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان:
انتخاب استان های پایلوت در تشکیل تعاونی
خوزنیوز: مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با ارايه بسته پیشنهادی خواستار انتخاب استان های پایلوت در کشور در زمینه ی تشکیل تعاونی بر اساس ظرفیت های خاص هر استان شد.

به گزارش خوزنیوز؛ هوشمند صفایی در اولین همایش آموزشی مدیران ستادی و اجرایی حوزه ی تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی  گفت: تعاونی ها علاوه بر تامین اشتغال می توانند در توسعه هر استان نقش موثری داشته باشند. بر اساس شاخص های اعلام شده از سوی سازمان های مختلف، در حال حاضر 20 درصد اشتغال و 15 درصد صادرات خوزستان از طریق تعاونی ها انجام می گیرد.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: بر اساس شاخص‌های تعیین شده در کشور، سهم بخش تعاونی در تولید و اشتغال باید به 25 درصد برسد. در حال حاضر فعالیت در بخش تعاونی به خوبی پیش می رود، به طوری که سهم تعاونی ها در بخش مسکن 70 درصد و در صید و صیادی به 25 درصد مي رسد.

او ادامه داد: خوزستان با توجه به دسترسی به آب های آزاد ، برخورداري از آب فراوان و خاک حاصلخیز و زیر ساخت های مناسب در حوزه ی پرورش آبزیان می تواند استان پایلوت در زمینه ی تشکیل تعاونی های حمل و نقل دریایی، کشاورزی و آبزی پروری باشد؛ همان گونه که استان سیستان و بلوچستان می تواند استان پایلوت در تشکیل تعاونی در حوزه ی معادن باشد.

صفائی گفت: در حال حاضر 500 تعاونی پرورش ماهی و میگو در استان فعالیت دارند که با وجود نزدیک به 15 هزار هکتار مزرعه آماده پرورش ماهی و با  افزایش سطح زیر کشت پرورش ماهی، خوزستان در بخش تولید آبزیان در کشور به عنوان اولین استان شناخته شده است و همین ظرفیت می تواند خوزستان را به عنوان استان پایلوت در زمینه تشکیل تعاونی آبزی پروری معرفی کند.

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: بهترین الگو برای جذب مشارکت حداکثری مردم در فعالیت های اقتصادی و رسیدن به اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری توسعه بخش تعاوني است . باید با حمایت از کارآفرینان و ایجاد شرکت های تعاونی زمینه حضور مردم در چرخه ی اقتصاد را فراهم کنیم.
:
:
:
آخرین اخبار