تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۸۶۲۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله حیدری:
مطالبات آموزش و پرورش خوزستان پرداخت شود
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر حق و حقوق آموزش و پرورش داده شود این دستگاه محتاج كسی نخواهد بود، بنابراین مطالبه ۲۳۰ میلیاردی آموزش و پرورش خوزستان باید پرداخت شود.

آیت الله محسن حیدری صبح امروز در گردهمایی استانی كمیته های همكاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش خوزستان كه در تالار طلائیه آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز برگزار شده بود، اظهار كرد: كمیته همكاری حوزه و آموزش و پرورش بستر مناسبی برای ارتقا معنوی و علمی معلمان و دانش آموزان است و به همت این كمیته تاكنون كارهای بزرگی انجام شده است.

وی افزود: این كمیته دوره های ولایت را برای معلمان از سال ۸۵ شروع كرد و در سال های اخیر برای هشت هزار معلم برگزار شده است.

رئیس كمیته همكاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش خوزستان تصریح كرد: از سال ۹۰ دوره های تحكیم مبانی اعتقادی فرهنگیان، دفاع از مكتب تشیع، عرفان های نو ظهور، امامت، تاریخ تشیع، ولایت فقیه، نقد وهابیت و باستان گرایی را در استان برگزار كردیم. ۲۵ درصد از معلمان استان در این دوره ها حضور داشته و طی ارزیابی های به عمل آمده این دوره ها تاثیر گذار بوده است.

آیت الله حیدری بیان كرد: طرح معراج دانش آموزی از سال ۸۸ و در ۵۰ مدرسه در اهواز شروع شد و توسعه پیدا كرد. این طرح در سال گذشته در ۳۰۷ مدرسه استان اجرا شده كه حضور طلاب و روحانیون در مدیریت فرهنگی مدارس از جمله اهداف این طرح هستند. البته طرح معراج علاوه بر اهواز در ۱۵ شهرستان نیز برگزار شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان كرد: اجرای طرح مدارس وابسته به حوزه علمیه را نیز در شهرهای اهواز و آبادان برگزار كرده ایم. خوشبختانه مدارس آبادان در این طرح رتبه كشوری هم كسب كردند.

وی ادامه داد: یكی دیگر از برنامه هایی كه این كمیته در سطح خوزستان انجام داده اعزام روحانی و استقرار آنها در ۹۰ مدرسه شبانه روزی به منظور فعالیت های معنوی و دینی در این مدارس است.

رئیس كمیته همكاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش خوزستان یادآور شد: اگر حق و حقوق آموزش و پرورش داده شود این دستگاه محتاج كسی نخواهد بود. حق آموزش و پرورش خوزستان ضایع شده و دستگاه های بدهكار باید مطالبه ۲۳۰ میلیارد تومانی آن را پرداخت كنند.

حیدری تاكید كرد: به تازگی یك تفاهمنامه میان وزیر و رئیس حوزه های علمیه كشور منعقد شده كه برنامه های گسترده تری با همكاری این دو نهاد برای دانش آموزان و فرهنگیان اجرا می شود. همچنین احكام جدید كمیته های همكاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان ها نیز در آینده نزدیك صادر می شود.

نتيجه همكاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش رفع ناهنجاری اجتماعی است

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: باید با برنامه ریزی و استفاده از تمام ظرفیت های كمیته همكاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گام های اساسی در زمینه رفع ناهنجاری های اجتماعی برداریم.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ملكی در گردهمایی استانی كمیته های همكاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش خوزستان اظهار كرد: كمیته همكاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش باید با توجه به ظرفیت های خود بسترهای مناسب تربیتی دانش آموزان را فراهم كند. متاسفانه در حال حاضر ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی زیاد شده و به این معناست كه كار انجام نشده و بر زمین مانده زیاد است. بنابراین باید با برنامه ریزی و استفاده از تمام ظرفیت های كمیته همكاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گام های اساسی را در زمینه رفع ناهنجاری های اجتماعی برداریم.

وی با اشاره به سیر تاریخی تعلیم و تربیت در كشور گفت: ثمره تربیت باید حیا و ایثار باشد. باید دانشی به دانش آموزان آموزش داده شود كه آنها را در مسیر تربیت توانمندتر كند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه به تببین ضرورت تشكیل كمیته همكاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش و بیان اهداف، راهكارها و روش های تعامل این كمیته پرداخت.

ملكی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: یكی از اهداف اصلی تنظیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این است كه آموزش و پرروش را بر مبنای رویكرد اسلامی متحول كند. لذا این كمیته باید برنامه های متناسبی را با پرهیز از موازی كاری و تداخل وظایف برای تحول آموزش و پرورش داشته باشد.

وی عنوان كرد: فعالیت های كمیته همكاری ها فراتر از كلام بوده و این كمیته یار و یاور دستگاه تعلیم و تربیت برای تربیت اسلامی است.

مشاور وزیر یادآور شد: برنامه های مختلفی از جمله مشاوره مذهبی برای خانواده ها، دوره های توانمندسازی فرهنگیان و مربیان، كلاس های آموزش خانواده، گفتمان های دینی، توسعه مدارس اسلامی، عملیاتی كردن برنامه های دینی، توانمند سازی عوامل تربیتی و استفاده از ظرفیت روحانیون در مناطق و مدارس توسط كمیته همكاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش برگزار می شود.

ملكی در پایان گفت: باید كمیته همكاری ها را تقویت كرده و كارهای بنیادی تر انجام دهیم. خوشبختانه فعالیت این كمیته در خوزستان دارای حركت رو به رشدی بوده و امید است كه شاهد اجرای برنامه های مطلوب تری در این استان باشیم.

نياز امروز ما کارهای فرهنگی برای مقابله با تهاجم نرم دشمن است

مدیركل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ما امروزه به كلاهك هسته ای نیاز نداریم بلكه نیازمند كلاهك های فرهنگی بسیار قوی هستیم

محمد تقی زاده در گردهمایی استانی كمیته های همكاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش خوزستان اظهار كرد: كلید واژه اصلی برگزاری این برنامه ها و نشست ها دانش آموز است.

وی افزود: یك تمدن، فرهنگ و انقلاب زمانی در مسیر تحول، تكامل و پیشرفت قرار می گیرد كه دانش آموازن و فرهنگیان آن جامعه شناخت و معرفت عمیقی از مبانی فكری و معنوی و فرهنگی آن جامعه داشته باشند.

مدیركل آموزش و پرورش خوزستان تصریح كرد: مواریث فرهنگی و اجتماعی یك سرزمین زمانی از دوره ای به دوره ای دیگر و از دانش آموزی به دانش آموز دیگر به خوبی منتقل می شود كه این شناخت و معرفت عمیق وجود داشته باشد. در حقیقت زمانی یك انقلاب در مسیر سقوط قرار می گیرد كه این شناخت عمیق از جامعه در مردم نباشد.

تقی زاده بیان كرد: كتاب جامعه و كتاب دانش آموز دو بخش دارد بخش اول همان شناخت و معرفت عمیق است كه اگر به خوبی محقق شود فصل دوم كه تولید علم و تكنولوژی است بهتر و راحت تر محقق می شود. دانش آموز امروزی باید در سه واژه اسلام، ولایت و ایران شناخت عمیق داشته باشد تا دچار آسیب نشویم به ویژه در شرایط كنونی كه بهمن هجمه فرهنگی در حال شدت است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری عنوان كرد: ما امروزه به كلاهك هسته ای نیاز نداریم بلكه نیازمند كلاهك های فرهنگی بسیار قوی هستیم تا در مقابل بهمن هجمه فرهنگی پیروز شویم.

مدیركل آموزش و پرورش خوزستان یادآور شد: با توجه به تحولات فرهنگی فاصله خانواده ها با یكدیگر بسیار شده و باید تلاش كنیم كه كمتر شود. باید بر اساس همان مبانی دینی فكری و اعتقادی و معنوی دانش آموزان و فرزندان خود را هدایت كنیم تا دچار آسیب نشوند.

تقی زاده تأكید كرد: اگر مشكلات اقتصادی یك انقلاب حل نشود قابل ملامت نیست اما اگر جامعه در حل مشكلات فرهنگی دچار مشكل شود آن جامعه قابل ملامت است.
وی ادامه داد: اگر بر اساس مبانی، دینی فكری و اعتقادی دانش آموزان را به خوبی تربیت كنیم در آینده نیز در تمام لایه های اجتماعی افراد و مسئولان خوبی خواهیم داشت. كمیته همكاری ها نیز در تربیت دینی و اعتقادی می تواند گام های موثری بردارد.

گردهمایی استانی كمیته های همكاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش خوزستان با حضور حجت الاسلام ملكی مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همكاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش، روسای ادارات آموزش و پرورش، ائمه جمعه، روسای ادارات اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی، حوزه های علمیه برادران و خواهران، معاونان پرروشی، متوسطه و ابتدایی استان برگزار شد.

در این گردهمایی از كمیته همكاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه شهرهای آبادان، خرمشهر، لالی، اندیمشك، شوش، سوسنگرد، هندیجان، نواحی چهار گانه اهواز، مسجدسلیمان، كارون و باوی به عنوان نمونه تجلیل شد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار