تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۸۶۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح جدید ساماندهی سهمیه های بنزین
رئیس ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت با اشاره به کاهش روزانه 10 میلیون لیتری فروش بنزین 100 تومانی در جایگاهها از کاهش 8 میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین خبر داد و جزئیات طرح جدید ساماندهی سهمیه بنزین خودروهای عمومی را تشریح کرد.

به گزارش مهر، محمد رویانیان امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت کاهش مصرف بنزین ایران پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون متوسط مصرف بنزین کشور حدود هشت میلیون لیتر در روز کاهش یافته است.
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اعلام اینکه متوسط مصرف بنزین کشور در 6 ماهه نخست سالجاری به 55 میلیون لیتر در روز رسیده است، تصریح کرد: مرداد ماه امسال به طور متوسط روزانه 40 میلیون لیتر بنزین با قیمت 400 تومانی، 12 میلیون لیتر بنزین 700 تومانی و یک میلیون و 500 هزار لیتر بنزین یارانه ای در سطح جایگاههای سوخت کشور به فروش رسیده است.
 
این عضو کابینه دولت از کاهش 10 میلیون لیتری فروش بنزین یارانه ای در سالجاری خبر داد و افزود: از سوی دیگر همزمان با کاهش مصرف بنزین کشور از ابتدای سالجاری تاکنون حدود 900 هزار دستگاه موتورسیکلت و یک میلیون و 500 هزار خودرو به ناوگان حمل و نقل اضافه شده است.
 
وی در ادامه با اشاره به اجرایی شدن طرح ساماندهی سهمیه سوخت وانت بارها تاکید کرد: پیش بینی می شود با اجرای کامل این طرح، مصرف سوخت در ناوگان وانت بارهای کشور مدیریت شده و صرفه جویی قابل توجه ای حاصل شود.
 
این مقام مسئول با یادآوری اینکه در حال حاضر از مجموع یک میلیون و 800 هزار دستگاه وانت بار موجود در ناوگان حمل و نقل کشور، تعداد یک میلیون و 227 هزار دستگاه شناسایی شده است، بیان کرد: در صورت عدم مراجعه صاحبان مابقی وانت بارها سهمیه بنزین آنها به مرور به سهمیه شخصی تبدیل خواهد شد.
 
رویانیان با اعلام اینکه تاکنون حدود 277 هزار دستگاه وانت بار در مرحله جدید ساماندهی اقدام به ثبت مشخصات خود کرده اند، تبیین کرد: با تکمیل مراحل ثبت نام پیش به زودی سهمیه بنزین این خودروها به حالت عادی باز می گردد.
 
رئیس ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت کشور در ادامه با اشاره به آغاز ساماندهی آژانس‌های مسافربری، بیان کرد: سهمیه سوخت خودروهای آژانسی که در طول یک دوره ساماندهی اقدام به ثبت مشخصات خود نکنند،‌ قطع می شود.
 
وی با بیان اینکه طرح عملیاتی ساماندهی آژانسهای مسافربری که از مدتها قبل در دستور کار قرار گرفته بود، با تاکید رئیس جمهوری شتاب گرفته است، گفت: اجرای این طرح از امروز در شهر تهران آغاز شده است به زودی در کل کشور اجرایی خواهد شد.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در زمان اجرای این طرح پس از شناسایی آژانسهای فعال و ساماندهی آنها، کارت هوشمند خدمت برای این خودروها صادر می شود، اظهار داشت: بر اساس میزان و نوع خدمت، سهمیه سوخت آنها تعیین می شود و خدمات و تسهیلات لازم را دریافت می کنند.
 
به گفته وی این طرح پس از شهر تهران، استان به استان در سراسر کشور اجرا می شود و هر راننده ای از طریق دفتر آژانس خود، به اتحادیه شهرستان معرفی می شود و پس از تایید وزارت بازرگانی و اعلام به ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت کشور، این آژانس ها از طریق سایت اقدام به ثبت مشخصات خود می کنند.
 
رویانیان در پایان خاطر نشان کرد: این طرح با شناسایی دقیق خودروهای فعال در آژانسها، از اختصاص سهمیه بنزین ویژه به خودروهایی که مشخصات خود را ثبت نکنند، خودداری خواهد کرد.
:
:
:
آخرین اخبار