تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۸۶۳۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
12 كرسی از 18 كرسی؛ خط قرمز برای بقاء کشاورزان
سال انتخاب سرنوشت ساز برای کشاورزان خوزستان
سال انتخاب سرنوشت ساز برای کشاورزان خوزستانسيد فاضل شرفي، نماينده خوزستان در شوراي مركزي خانه كشاورز:

سال 1394 در حالی آغاز می شود که کشاورزان اکثر نقاط ایران خصوصاً خوزستان وارد بحران خطرناکی به نام بحران آب شده اند. این بحران که زندگی و معیشت کشاورزان را به نابودی می کشاند در خوزستان وحشتناک تر و غم انگیز تر است. وحشتناک از این جهت که با خالی شدن سد های کرخه و مارون و خشک شدن جراحی و زهره کشاورزی و تامین معاش دهها هزار کشاورز این حوزه ها تعطیل خواهد شد و نه تنها در این مناطق فاجعه اجتماعی به وجود خواهد آمد بلکه مرکز استان و شهرستان هایی چون دزفول و بهبهان و ... باید پذیرای ده ها هزار کشاورزی باشند که برای تهیه تکه نانی به آن شهر ها هجوم می آورند و اهل فن خود می دانند چه عواقبی دارد و از سویی سد گتوند که با توان هر چه بیشتر سالانه میلیون ها تن نمک را وارد اراضی پایین دست حوزه کارون می کند باعث کاهش شدید محصول کشاورزان می شود و ظرف 4تا5 سال آینده عملاً اراضی پایین دست این حوزه به شوره زارهای لم یزرع تبدیل خواهد شد و هیچ فریاد رسی نیز برای کشاورزان نیست و غم انگیز از این بابت که خوزستان که یک سوم آب های جاری کشور روزی از آن عبور می کرد امروز با غارت روز افزون منابع آبش از شمال و جنوب مواجه است .
همین اسفند ماه وزارت نیرو در سکوت رسانه ای بهره برداری از تونل سوم انتقال آب به اصفهان را آغاز کرد . امری که گر چه نفس عمل قانونی بود ولی بهره برداری آن در سکوت رسانه ای نشان از همراهی آشکار وزارت نیرو  با منافع برخی استان ها دارد همچنین در کمال تعجب خانه کشاورز خوزستان در زمستان گذشته حفر تونلی برای انتقال آب از رودخانه زهره در زیدون بهبهان به دشت لیراوی در بوشهر برای فاریاب نمودن 40هزار هکتار زمین دیم را کشف و رسانه ای کرد .این در حالی که هزاران هکتار زمین حوزه رودخانه زهره امسال در زمستان از بی آبی آسیب دیدند و رودخانه زهره در اکثر مواقع خشک است همه این ها از نظر کشاورزان دلیلی ندارد جز ضعف شدید لابی سیاسی استان خوزستان در مقابل سایر استان ها در مرکز کشور و مهمترین متهمین این مشکل نیز نمایندگان مجلس هستند.
خوزستان در مجلس  18 نماینده دارد که بدون شک به جز 2 یا3 نفر از آن ها که عملکرد قابل دفاعی داشته اند حداقل 15 نفر آن ها در معادلات سیاسی مجلس و تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها در سطح کلان ملی هیچ نقشی ندارند این عزیزان که اکثراً از نظر شخصیت فردی انسان هایی شریف متدین، سالم و خوش اخلاقی می باشند از لحاظ توانمندی های سیاسی و  وزن سیاسی در سطح ملی چنان ضعیف می باشند که نه دولتیها و نه مجلسیها هیچ علاقه ای به جلب دوستی شان و یا وحشتی از عدم همراهیشان ندارند و در هیچ بازی سیاسی هم به بازی گرفته نمی شوند و تنها هنر این عزیزان ایراد نطق های آتشین و آنچنانی از تریبون مجلس در مورد مظلومیت خوزستان و حوزه انتخابیه شان و البته بیشتر به منظور استفاده از آن ها در فیلم های تبلیغاتی شان در CD انتخاباتی دور بعد و یا انتشار آن در فضای مجازی به منظور احساساتی نمودن مردم خوزستان است .
البته ما به عنوان نمایندگان قانونی کشاورزان در شورای مرکزی خانه کشاورز کشور در امور هموطنان شهری دخالتی نمی کنیم و آن عزیزان می توانند به هر کس که می خواهند رای بدهند ولی به نظر می رسد کشاورزان خوزستان که در لبه پرتگاه نیستی قرار گرفته اند برای اولین بار در طول تاریخ به یک اجماع کلی رسیده اند ، آن ها باید امسال انتخابی سرنوشت ساز داشته باشند . کشاورزان خوزستان اگر امسال نتوانند حداقل 12 کرسی مجلس از 18 کرسی استان را تصاحب کنند و نمایندگانی به مجلس بفرستند که تنها و تنها منافع کشاورزان را نمایندگی کنند باید برای همیشه با شغل آبا و اجدادی خود خداحافظی کنند .
اگر امسال نیز از شمال تا جنوب استان کشاورزان نمایندگان اختصاصی خود رای ندهند و بخواهند بر اساس سایر گرایشها انتخاب کنند ، دیگر هیچ امیدی به آینده خود نداشته باشند و این موضوعی است که به خوبی به کشاورزان تفهیم شده است و آنها تا عمق استخوان به آن معتقد شده اند چرا که جناح های سیاسی چه چپ و چه راست نشان داده اند به جز به منافع باندی و جناحی خود ( البته به جز منافع شخصی و خانوادگی )هیچ علاقه ای به منافع کشاورزان و پی گیری حقوق آن ها ندارند.
آقایان از جناح چپ و راست چنان ذوب در پیامبران فکری خود در تهران هستند که یادشان می رود اولویت اول یک نماینده خوزستان منافع مردم خوزستان است بعد منافع حزبی و جناحی . همچنین عملکرد آقایان از هردو گروه باعث شد که 5 شهر از 20 شهر اول کشور در بیکاری متعلق به خوزستان باشند.  صاحبان قدرت و جناح های سیاسی  هم باید بدانند تصور اینکه امسال با ابزار مشروع و نامشروع خود می توانند رایی از کشاورزان بگیرند نکنند . خانه کشاورز به عنوان نماینده قانونی جامعه کشاورزان استان رایزنی های گسترده ای با کشاورزان آغاز نموده است و فضای استان آماده است که کشاورزان در سال 94 خالق حماسه ای به یاد ماندنی باشند ، حماسه ای که اگر خلق نشود فاتحه کشاورزی استان را باید خواند و همگان بدانند اگر کشاورزی خوزستان نجات یابد یعنی آب های خوزستان نجات یافته اند و اگرآب های خوزستان نجات یابند و صیانت شوند کانون های ریزگرد خیز به وجود نمی آید و گرد و غبار خوزستان و مردمش را کلافه نمی کند.
پس مردم شهر ها هم بدانند اگر می خواهند برای زندگی محیط زیست مناسبی داشته باشند اگر می خواهند با سیل کشاورزان بیکار محروم از آب کشاورزی دچار بحران های امنیتی و اجتماعی نشوند و در یک کلام اگر می خواهند خوزستان شان را نجات دهند باید به کشاورزان استان شان بپیوندند و برادران و پدران خود را یاری دهند تا با اعزام حداقل 12 نفر نماینده واقعی بخش کشاورزی از منافع خوزستان در مجلس دفاع شود وگرنه مردم خوزستان هم پیروزی تمام و کمال چپ ها را در مجلس دیده اند و هم راست ها را ، از این دو جناح تا کنون چیزی عاید خوزستان نشده است پس انتظار می رود با موج خروشان کشاورزان استان همراه شوند و آینده استان را نجات دهند و البته این حضور و اثرگذاری خانه کشاورز و کسب نتیجه دلخواه در انتخابات مجلس خبرگان بدلیل استانی بودن بسیار راحتر و سهل الوصول تر خواهد بود و خانه کشاورز امیدوار است بتواند در مجلس خبرگان حداقل 4 نماینده مشخص داشته باشد که با توجه به نقش بی بدیل علما و روحانیون و جایگاه و شخصیت ممتاز آنها در کمک به کشاورزان استان نقش   بی مثالی خواهند داشت.
:
:
:
آخرین اخبار