تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۶:۵۲
کد خبر: ۸۶۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صدری خبر داد:
61 پروژه سرمایه گذاری در خوزستان اجرا شد
رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی خوزستان از اجرای 61 پروژه سرمایه گذاری از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد.

به گزارش مهر، مسعود صدری در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه های سرمایه گذاری در بندر امام خمینی ( ره ) با بیان اینکه در پنج ماهه اول امسال 174 طرح توسط دستگاه های اجرایی به این سازمان ارائه شده، اظهارداشت: از این تعداد طرح های ارئه شده 53 طرح در فاز مطالعاتی، 43 طرح در مرحله انعقاد تفاهمنامه، 26 طرح در مرحله عقد قرارداد و 61 طرح نیز در مرحله اجرا قرار دارد.
وی بیشترین طرح های سرمایه گذاری امسال را مربوط به شهرداری اهواز با 51 طرح دانست و گفت: منطقه آزاد اروند با 30 طرح، سازمان جهاد کشاورزی با 20 طرح، اداره کل بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام (ره)با 19 طرح و منطقه ویژه پتروشیمی نیز با 16 طرح در جایگاه های بعدی قرار دارند.

صدری تصریح کرد: مبلغ سرمایه گذاری شده این طرح ها در مجموع بیش از 9 هزار و 372 میلیارد تومان پیش بینی شده که 32 هزار و 127 فرصت شغلی به صورت مستقیم و 46 هزار و 193 فرصت شغلی به صورت غیر مستقیم در استان ایجاد می کنند.

وی با تاکید بر اینکه خوزستان از نظر میزان جذب سرمایه گذاری در کشور رتبه نخست را دارد، تصریح کرد: سال گذشته از مجموع سه میلیارد و 773 میلیون و 764 هزار دلار سرمایه که وارد کشور شده 44 درصد آن در استان جذب شده است.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان به طرح های سرمایه گذاری در بندرامام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: در این منطقه 40 پروژه سرمایه گذاری در حال اجراست که پنج پروژه توسط سرمایه گذاران خارج از کشور اجرا شده است.

صدری عنوان کرد: این سرمایه گذاران از کشورهای امارات متحده عربی، عراق، اتریش و کنیا نسبت به سرمایه گذاری در پروژه های کارخانه تصفیه روغن و تصفیه شکر خام، پایانه صادرات و ترانزیت مواد نفتی، پایانه غلات کاسپین و خلیج فارس اقدام کرده اند.
:
:
:
آخرین اخبار