تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۸۷۶۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:
ممنوعیت کشت تابستانه را نمی‌پذیریم
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به شرایط کنونی کمبود آب در استان اعمال محدودیت برای کشت تابستانه را قبول داریم اما ممنوعیت کشت را نمی‌پذیریم.

کیخسرو چنگلوایی با اشاره به اعلام خبرهایی مبنی بر ممنوعیت کشت تابستانه در برخی حوضه‌های آبی استان، اظهار کرد: هنوز جزییات این ممنوعیت مشخص نشده است که بر اساس آن اقدام به کشت کنیم.

وی افزود: حوضه آبی مارون، کرخه و زهره از جمله حوضه‌هایی هستند که با مشکل کمبود آب مواجه اند. به همین دلیل امسال کشت تابستانه در این حوضه ها با مشکل مواجه خواهد شد.

چنگلوایی تصریح کرد: کشت تابستانه در حوضه آبی زهره هر سال به دلیل وضعیت کمی و کیفی پایین آب، بسیار کم است زیرا آبگیری سد کوثر در بالا دست این رودخانه و خشکسالی پی در پی آورد آن را کاهش داده است.

وی عنوان کرد: حوضه آبی کرخه نیز مشکلاتی دارد اما معتقدیم می‌توان با مدیریت این حوضه مشکل کمبود آب را حل کنیم و کشت تابستانه را انجام دهیم. آبگیری سد سیمره در بالادست و شرایط خشکسالی، مشکلات حوضه آبی کرخه را دو چندان کرده است زیرا آبی که در بالادست وجود دارد، در اراضی ایلام مصرف می‌شود و ما نباید بگذاریم کشاورزی استان فدای 10 هزار هکتار اراضی استان ایلام شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: با توجه به اعلام سازمان آب و برق استان مبنی بر ممنوعیت کشت تابستانه و کاهش آورد رودخانه‌های استان، کشت تابستانه امسال قطعا کاهش می‌یابد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار