تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۸۷۷۶۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تحولات اساسی در بخش خدمات فاضلاب در اهواز ؛
به کارگیری یک خودروی کاملا مکانیزه برای اولین بار در کشور
خوزنیوز: مدیرعامل شرکت آبفا اهواز از ارتقای سطح خدمت رسانی در حوزه فاضلاب به شهروندان اهوازی خبر داد.

به گزارش خوزنیوز؛ برای اولین بار در کشور و در آینده ای نزدیک شرکت آبفا اهواز ضمن به کارگیری از ماشین آلاتی کاملا مجهز و مدرن شامل یک دستگاه مجهز به مکنده و واتر جت و چهار دستگاه واتر جت اقدام به ارتقای حدود 70 درصدی در حوزه خدمت رسانی بخش فاضلاب می نماید.

غلامرضا براتی گفت: شهر اهواز دارای تقریبا 1500 کیلومتر شبکه فاضلاب است. از آنجا که طرح جامع فاضلاب کاملا محقق نشده است لذا ایجاد تحولات ویژه ای در این حوزه در گرو تجهیز بخش خدمات یادشده به ماشین آلات مکانیزه تر اولین اقدام اساسی در این راستا به نظر آمد.

وی تصریح کرد: لایروبی، رفع انسداد، شستشوی شبکه، جمع آوری فاضلاب و... با توجه به گسترش جمعیت و حجم بالای فاضلاب تولیدی در سراسر کشور بعضا به دلیل کمبود تجهیزات مکانیزه به کندی و گاها با مشکل انجام می گردد.

مدیرعامل شرکت آبفا اهواز افزود: دستگاهی که ترکیبی از واترجت و مکنده است در واقع ادغام دو ماشین در یکی بوده و در مدت بسیار کم و با قدرت بالا عمل می نماید و علاوه براین بهره مندی از چهار دستگاه واترجت نیز تحولی عظیم در بخش خدمات فاضلاب به حساب می آید. اعمال 200 بار فشار از طریق واترجت جهت شستشوی شبکه ، استفاده از مکنده دستگاه در عمق 20 و عرض 200 متری شبکه فاضلاب و همچنین جمع آوری فاضلاب توسط این دستگاه در مدت زمانی بسیار کوتاه بیانگر گوشه ای از این تحول عظیم است.

وی گفت: درحال حاضر چهار دستگاه مذکور از محل اعتبارات ملی و استانی خریداری شده و در سال جاری پنج ناوگان دیگر نیز افزوده خواهد شد که امیدواریم با همکاری بخش خصوصی بتوان نسبت به تامین تعداد بیشتری تا سال آینده اقدام نماییم.

خبر خوش دیگری که براتی برای شهروندان اهوازی به همراه داشت، ایجاد گشت حوادث و اتفاقات در بخش خدمات یاد شده بود.

وی در این خصوص اظهار نمود: مهم ترین نتیجه ای که با اعمال این سیستم به صورت شبانه روزی در سطح کلانشهر اهواز اتفاق خواهد افتاد، تسریع در مدت زمان رفع اتفاقات این شبکه خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آبفا اهواز خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده گشت حوادث و اتفاقات شرکت آبفا اهواز گزارشات خود را حضوری اعلام نمایند.

غلامرضا براتی در پایان ضمن یادآوری این مطلب که ممانعت از تخلیه نخاله ها و پسماندهای جامد و رسوب زا در سیستم فاضلاب تاثیر بسیاری در عدم گرفتگی آن دارد، آینده ای روشن را در بخش خدمات فاضلاب در سطح کلانشهر اهواز پیش بینی کرد.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
طلاب ملاثانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
0
1
خواهشن نیم نگاهی به ادارات تابعه داشته باشیدمهندس جان ازبی پولی درمرز بحران قراردارند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
0
3
فکر کنم اولین کلان شهر ایران هستیم که سرریز فاضلاب در اکثر خیابانها وجود دارد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
0
جان هر کس دوست داری فاضلاب شوشتر رو توی کارون نریزید این پاین دست ادم زندگی میکنه اب میخورن
:
:
:
آخرین اخبار