تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۸۷۸۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان خبر داد:
آمادگی نظام مهندسی در مقابله با ریزگردها در خوزستان
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: این سازمان در زمینه استانداردسازی درب و پنجره‌ها در نقشه‌های جدید ساختمانی جهت مقابله با ریزگردها اعلام آمادگی می‌کند.

سعید پارسافر امروز اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان به عنوان یک سازمان تخصصی آمادگی دارد با استفاده از تجارب کارشناسان معماری، عمران و مکانیک این سازمان در استانداردسازی درب و پنجره‌ها در نقشه‌های جدید ساختمانی همکاری لازم را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: طبق مطالعات سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، 48 درصد راه‌های نفوذ هوا از پنجره‌ها و 24 درصد آن از درب‌ها است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان تصریح کرد: همچنین نفوذ گرد و خاک به درون خانه از این طریق صورت می‌گیرد که عایق بودن شیشه‌ها، اتلاف انرژی‌های سرمایشی و گرمایشی را نزدیک به 54 درصد کاهش می‌دهد و سازمان نظام مهندسی جهت مقابله با این پدیده و ورود آن به ساختمان اعلام آمادگی می‌کند.

پارسافر ادامه داد: در راستای این امر کارگروهی تحت عنوان «انرژی» در سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان تشکیل شده و همچنین این سازمان در صورت حضور در ستاد مبارزه با ریزگردها راهکارهای خود را برای مقابله با این موضوع ارائه خواهد داد.

گفتنی ست ؛ عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان چندی پیش در جلسه ستاد مبارزه با ریزگردها به استانداردساز درب و پنجر‌ ها اشاره کرد و گفت: استانداردسازی درب و پنجره‌ها، به‌ویژه در ادارات دولتی باید از سال 94 آغاز و در گام بعدی به سمت مجتمع‌های در حال ساخت و مسکونی برویم، وام مسکن 5 میلیون تومانی باید برای استانداردسازی درب و پنجره‌ها در نظر گرفته شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار