تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۸۸۲۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
40 هزار تن گندم از کشاورزان دزفول خریداری شد
رییس اداره تعاون روستایی دزفول از خرید 40 هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خبر داد و گفت: 10 هزار تن از گندم خریداری شده از کشاورزان دزفول از نوع بذری می باشد.

رضا هودگر شنبه افزود: کار خرید گندم توسط شش مرکز تعاون روستایی در دزفول آغاز شده و تا پایان عملیات برداشت همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مطالبات کشاورزان گندم کار روزانه پرداخت می شود و مشکلی در این خصوص وجود ندارد گفت:گندم معمولی به قیمت هر کیلوگرم 11 هزار و 550 ریال و گندم دروم 11 هزار و 880 ریال از کشاورزان خریداری می شود.

در سال زراعی جاری 37 هزار هکتار از اراضی دزفول به کشت گندم آبی و 17 هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص یافت که به دلیل بروز خشکسالی و عدم بارندگی مناسب مزارع گندم دیم به میزان 100 درصد دچار خسارت شده و قابل برداشت نیست.

طبق پیش بینی معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول امسال 130 هزار تن محصول از مزارع دزفول برداشت می شود.

گندم تولید دزفول به دلیل کیفیت و پروتئین بالا از ارزش غذایی بالایی برخوردار می باشد.

رییس اداره تعاون روستایی دزفول همچنین از احداث بزرگترین سیلوی بتنی سازمان تعاون روستایی کشور در دزفول خبر داد و گفت:این سیلوی بتنی با اعتباری افزون بر 65 میلیارد ریال با پیشرفت 65 درصدی در حال ساخت است و در نیمه دوم امسال به بهره برداری می رسد.

هودگر ظرفیت این سیلوی بتنی را 30 هزار تن در قالب چهار کندوی 7 هزار و 500 تنی اعلام کرد و گفت:ارتفاع هر کندو 27 مترو قطر آن 30 سانتی متر بوده که در کنار آن آزمایشگاه و سایت اداری و باسکول نیز احداث می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار