تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۸۸۶۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شمخانی:
درخت‌های پلاکی با نام اهوازی‌ها کاشته می‌شود
معاون خدمات شهری کلانشهر اهواز گفت: شهرداری در صورت تمایل شهروندان اهوازی مقابل منزلشان درخت با پلاکی به نام خودشان می‌کارد.

عبدالعظیم شمخانی اظهار کرد: دومین کمیته مرتبط با سازمانهای تابع حوزه خدمات شهری با عنوان کمیته ساماندهی پسماندهای شهری دایر شد. این کمیته در نظر دارد تا مانند کمیته ساماندهی وانت بار‌ها و دست فروشان که وظیفه نظارت، سیاست گذاری و بررسی راهکارهای عملی برای مقابله با مشکلات مربوطه را دارد، نقش ایفا کند.

وی افزود: در حوزه فضای سبز نیز به منظور افزایش مشارکت شهروندان، برنامه‌ای را آماده اجرا داریم که هر شهروندی بخواهد در مقابل منزلش درخت بکارد کافی است به ما اطلاع دهد تا درخت به نام دلخواهش پلاک‌گذاری و کاشته شود. در مقابل آبیاری آن بر عهده شهروند است و در هنگام پرداخت عوارض به شهرداری، این امر برای دریافت تخفیف لحاظ می‌شود. البته این تنها در حد یک طرح بوده و قاعدتاً هرگونه سیاست تشویقی مشابه چنین مواردی باید از مجرای شورای شهر عبور کند.

شمخانی با اشاره به موضوع پسماندهای شهری که شامل مواد جامد، مایع و گاز (غیر از فاضلاب) است، عنوان کرد: موادی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم حاصل از فعالیت انسان بوده و از نظر تولید کننده، زائد یا دور ریختنی است شامل پسماندهای آلی (غذایی باغچه‌ای)، پسماندهای خشک بازیافتی مثل کاغذ، شیشه، فلز و پلاستیک، پسماندهای ویژه و خطر ناک صنعتی، بیمارستانی پسماندهای دفنی غیر بازیافتی، نخاله‌های ساختمانی می‌شوند که به این ترتیب روزانه حجم قابل توجهی از زباله را در بر می‌گیرند.
 
معاون خدمات شهری کلانشهر اهواز در ادامه اظهار کرد: این حجم از زباله باید روزانه و به طور مرتب جمع آوری شوند که همین موضوع مشکلات خاص مربوط به خود را دارد و هزینه‌های بالایی را در بر می‌گیرد. البته وظیفه مدیریت شهری نیز حفظ سلامت و بهداشت عمومی شهروندان است.

شمخانی همچنین توضیح داد: شهرداری سالانه برای جمع‌آوری زباله‌ها و رفت‌ و روب شهر مبلغ قابل توجهی معادل ۱۰ درصد از‌‌ همان مبلغ صرف دوباره کاری و تکرار عملیات نظافت می‌شود. مبلغی که با یک مدیریت درست و اساسی می‌تواند کاهش یافته و سود حاصل از این کاهش هزینه‌ها را صرف عمران و آبادانی کرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار