تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۸۸۸۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ایذه خبر داد:
طلب 14 میلیارد و 800 میلیون تومانی بیش از 2400 کشاورز ایذه‌ای از سازمان غله
فرماندار ایذه از طلب 14 میلیارد و 800 میلیون تومانی بیش از 2 هزار و 400 کشاورز شهرستان خبر داد و گفت: سازمان غله استان برای افزایش توان خرید گندم و محصولات شهرستان باید این مشکل را پیگیری کند.

جهانبخش قلاوند امروز با اشاره به نزدیکی روزهای پایانی برداشت گندم در شهرستان اظهار کرد: با توجه به وضعیت مناسب بارندگی در این شهرستان، وضعیت کشاورزی منطقه به‌صورت بسیار خوب قرار دارد و تولید گندم و جو در ایذه بالاتر از سایر استان خوزستان است.

وی با بیان اینکه بارندگی بیش از 600 میلی‌متر در شهرستان، شرایط مناسبی برای کشت دیم است، افزود: رطوبت مناسب خاک و حاصلخیزی آن در ایذه باعث شده که این شهرستان در تولید محصولات دیم نقش اساسی را ایفا کند.

فرماندار ایذه با اشاره به میزان برداشت محصولات کشاورزی در شهرستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهرستان توانست علاوه‌بر عمل به تعهد خود برای خرید 21 هزار تن، حتی برای خرید بالاتر از سقف تا 23 هزار تن اقدام کند و جزو اولین شهرستان‌هایی باشد که کار خرید گندم و عمل به تعهدات خود را انجام داده است.

قلاوند با اشاره به خرید محصولات از کشاورزان گفت: انتظار می‌رود با خرید گندم بیشتر از کشاورزان، رکورد‌دار این محصول در کشور باشیم تا در آینده دچار مشکل نباشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: برداشت محصولات کشاورزی شهرستان از 25 اردیبهشت آغاز شد و اولین خرید در تاریخ 22 اردیبهشت صورت گرفت که 8 مرکز مستقیم و یک مرکز در کارخانه آرد کار خرید گندم در شهرستان را انجام دادند.

نماینده دولت در شهرستان ایذه با بیان اینکه کار برداشت گندم شهرستان بیش از دو هفته به‌ طول انجامید، افزود: تقریبا کار برداشت در تمام شهرستان به پایان رسیده است و منطقه سوسن تنها نقطه‌ای از شهرستان است که کار برداشت آن هنوز ادامه دارد.

وی در مورد حوادث احتمالی فصل برداشت که سال گذشته در شهرستان منجر به از بین رفتن چند‌هزار هکتار از محصولات کشاورزی شد، اظهار کرد: خوشبختانه امسال از نظر جمعی کم‌ترین آتش‌سوزی را داشته‌ایم و شاهد مواردی همچون آتش‌سوزی و از بین رفتن محصولات نبوده‌ایم.

قلاوند با اشاره به مشکل پیش‌آمده برای دریافت هزینه محصول کشاورزان در شهرستان تشریح کرد: در ابتدا یکی از بانک‌های کشور بر اساس تامین منابع داخلی تمام طلب کشاورزان را در ساعات اولیه فروش انجام می‌داد، اما به‌دلیل عدم پرداخت هزینه از تاریخ 27 اردیبهشت، کار پرداخت به مشکل خورد.

وی با اشاره به طلب 14 میلیارد و 800 میلیون تومانی بیش از 2 هزار و 400 کشاورز شهرستان خاطرنشان کرد: سازمان غله استان برای افزایش توان خرید گندم و محصولات شهرستان باید این مشکل را پیگیری و با استفاده از منابع خود این مشکل را بر طرف کنند تا کشاورزان زحمت‌کش نیز در سریع‌ترین زمان به حقوق خود برسند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار