تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۸۸۸۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان تاکید کرد:
تلاش برای ارتقا شاخص‌های بهره‌مندی فاضلاب در خوزستان
مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان بر تلاش برای ارتقای شاخص‌های بهره‌مندی فاضلاب برای مشترکان استان تاکید کرد.

علی‌اکبر علیمرادی در حاشیه بازدید از مشکل فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر با اشاره به فروش اوراق مشارکت فاضلاب در دو مرحله اظهار کرد: در 16 شهر از محل اعتبارات اوراق مشارکت برای شبکه استفاده شده و امسال هدف‌گذاری فاضلاب روی اوراق مشارکت و جذب منابع دیگر است و همچنین باقیمانده پروژه‌هایی که آغاز شده و تکمیل پنج تصفیه خانه فاضلاب در دستور برنامه‌های شرکت آبفا قرار دارد که سعی بر این است تا با کوتاه کردن زمان اجرا، این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند.

وی با بیان اینکه برای اجرای فاضلاب یا باید اعتبارات را دولت تامین کند یا از مردم بگیریم و بر حسب قانون هم تا زمانی که شبکه اجرا نشده، مسئولیتی نداریم، افزود: بنابراین اگر اعتبارات کاهش پیدا کند یا به هر دلیلی مشکل مالی پیش بیاید، روند اجرای پروژه‌ها کند می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان تصریح کرد: بخش عمده‌ای از شهرهای تازه تاسیس و شهرهایی که در آنها خدمات آب و فاضلاب ارائه می‌شود هنوز شبکه فاضلاب یا تصفیه‌خانه ندارند و یک اعتبار کلانی را طلب می‌کند، بنابراین تمام سعی بر این است که شاخص‌های بهره‌مندی فاضلاب در استان افزایش پیدا کند، برنامه شرکت برای شهرهای دیگر استان این است که از منابع بخش غیردولتی مانند فاینانس و... استفاده شود.

علیمرادی در پایان بیان کرد: در حال حاضر 230 هزار مشترک فاضلاب در استان وجود دارد که به خدمات فاضلاب دسترسی دارند اما با 630 هزار مشترک موجود فاصله داریم و باید این فاصله را کم کنیم تا تمام مردم استان از خدمات فاضلاب استان استفاده کنند.
:
:
:
آخرین اخبار