تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۸۹۱۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سعدون زاده:
جزیره شادمانی نقش مهمی در صنعت گردشگری آبادان دارد
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح عظیم گردشگری جزیره شادمانی می تواند ظرفیت اشتغال را در زمینه صنعت گردشگری را باور کند.

جواد سعدون زاده اظهار کرد: طبیعت آبادان یک جزیره بسیار زیبا با موقعیت طبیعی و گردشگری، عالی و قابل توجه است.

وی گفت: آبادان همراه با نخلستان ها و نهرهای فرعی، سواحل دو رودخانه، شرق اروند و غرب و شرق بهمنشیر کشش و ظرفیت بسیار بالایی در زمینه گردشگری دارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجرای طرح گردشگری جزیره شادمانی بسیار مطلوب و قابل توجه است، افزود: دوستان باید بتوانند فاکتورهای زیست محیطی، مجوزهای لازم و دغدغه های منابع طبیعی را نیز مدنظر داشته باشند.

سعدون زاده با اشاره به لزوم استفاده از معماری های فرهنگی ادامه داد: مسئولان باید بتوانند در طرح گردشگری جزیره شادمانی بر اساس معماری و ظرفیت های فرهنگی آبادان مکان هایی را تدارک ببینند که تداعی گر فرهنگ اصیل آبادانی ها به عنوان انسان های ولایتمدار، مومن، متدین و وابسته به فرهنگ اسلامی باشد.

وی تاکید کرد: طرح عظیم گردشگری جزیره شادمانی چنانچه بر اساس اهداف تعیین شده به شکل صحیح طراحی و اجرا شود می تواند ظرفیت اشتغال را در زمینه صنعت گردشگری آبادان باور کند و الگویی برای تکثیر و گسترش اینگونه طرح ها در سواحل شرقی و غربی بهمنشیر و همچنین ساحل شرقی اروندرود باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هر فردی که به منظور سرمایه گذاری در حوزه های مختلف آبادان آمادگی داشته باشد، به طور حتم به عنوان خادمان مردم در مجلس شورای اسلامی در کنار آنها هستیم.

جزیره شادمانی نام جزیره ‌ای در بهمنشیر آبادان است. رودخانه کارون پس از عبور از زمین‌ های آبرفتی در اطراف آبادان و قبل از رسیدن به خرمشهر، به دو شاخه بهمنشیر و حفار تقسیم می‌شود. جزیره شادمانی در ضلع شمال شرقی آبادان و در رودخانه بهمنشیر واقع شده است. بعد از به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، استاندار خوزستان طرح جزیره شادمانی آبادان با هدف ایجاد قطب گردشگری و جذب سرمایه در استان را مورد تایید قرار داد که البته این طرح از سال ‌ها قبل موجود بود.

جزیره شادمانی آبادان قرار است در ۴۷ هکتار از اراضی حاشیه‌ای رودخانه بهمنشیر احداث شود. ابتدا پیست‌ های دوچرخه سواری، اسب دوانی و دومیدانی در این جزیره پیش بینی شده است. این طرح به نوبه خود علاوه بر گسترش شهر به دو طرف حاشیه بهمنشیر می‌تواند به طور مستقیم و غیر مستقیم به اقتصاد منطقه و کاهش نرخ بالای بیکاری کمک کند.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
0
0
به نظرم این جزیره شادمانی فقط زمین گلف یا مینی گلف کم دارد. احداث این زمین باعث جذب گردشگر خواهد شد.
:
:
:
آخرین اخبار