تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۸۹۶۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم آبادان تأکید کرد:
تطبیق آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای با سیاست‌های مقاومتی
خوزنیوز: نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به راحتی با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قابل تطبیق است.

به گزارش خوزنیوز؛ محمد سعید انصاری در حاشیه سومین همایش بین المللی و چهارمین همایش ملی مهارت آموزی و اشتغال با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای به راحتی با سیاست های اقتصاد مقاومتی قابل تطبیق است افزود: این آموزش ها می‌تواند با فرمایشات مقام معظم رهبری همسو شده و کارآیی داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب طرح ارتقاء و شایستگی های حرفه‌ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز بازار کار کشور به نیروی متخصص اضافه کرد: حضور فنی و حرفه‌ای در اجرای این طرح بسیار موثر خواهد بود چرا که آموزش‌های تئوری به سوی آموزش‌های همراه عمل حرکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کشور در راستای مدرک گرایی حرکت می‌کند خاطرنشان کرد: ادغام آموزش‌های آکادمیک با آموزش‌های مهارتی اثر قابل توجهی خواهد داشت و از ورود افراد فاقد اطلاعات فنی به بازار کار جلوگیری می کند.

انصاری در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش دستگاه‌های مرتبط و همکاری‌های بین بخشی در اجرای طرح توانمند سازی و آموزش‌های مهارتی روستائیان ، عشایر و مناطق محروم و مرزی کشور گفت: اجرای این طرح بسیار مهم است چرا که اجرای آن باعث حل مشکل بیکاری در جامعه روستایی و عشایری شده و مانع مهاجرت و شهرنشینی آنان می شود.

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر همکاری همه دستگاه های متولی امور روستائی و عشایر در اجرای طرح مذکور تأکید کرد و آن‌را منشا خیر و برکت عنوان نمود.

انصاری در ادامه با اشاره به معضل بیکاری در کشور رفع این معضل را برطرف کننده همه مشکلات کشور دانست و گفت: بیکاری تنها از طریق مدرک و تحصیلات دانشگاهی رفع نمی شود بلکه همه کارها با تلاش و تجربه و مهارت پیش می رود.

وی با بیان اینکه حرفه آموزی تنها زمینه ای است که کسی نمی‌تواند آن را سیاسی کند اضافه کرد‌: امروز نظام و دولت به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اعتقاد دارد.

 نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجربه موفق فنی و حرفه ای در آبادان و همچنین پراکندگی مراکز فنی و حرفه ای در سطح استان افزود: افرادی که آموزش های مهارتی می بینند برای جامعه و کشور مفید هستند زیرا با مهارت آموزی افراد به سراغ مشاغل کاذب نمی روند.

وی ادامه داد: تربیت نیروی ماهر با توجه به زمینه و نیاز استان باعث رونق شده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی عبدی
|
Finland
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
0
0
سلام برنامه ریزی دولت مبنی بر تطبیق آموزشهای فنی و حرفه ای با اقتصاد مقاومتی فکر و اندیشه بسیار و دوراندیشی برای ارتقاء سطحی علمی و تجربی جوانان کشور خواهد بود. البته اگر این یک شعار نباشد. همچنین باید سازمان برنامه و بودجه کشور برای این امر ردیف بودجه ای بیشتری اختصاص و در نظر گیرد. تنها راه موفقیت مردم ایران زمین دانش، تجربه، کار و تلاش مضاعف است. خرداد 94
:
:
:
آخرین اخبار