تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۹۱۱۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ویژه آبادان:
کلید بهداشت عمومی شهر به دست شهرداری است
فرماندار ویژه آبادان، نقش شهرداری را در ساماندهی نظافت عمومی شهر پررنگ دانست و گفت: کلید بهداشت عمومی شهر به دست شهرداری است.

عزیزالله شهبازی عصر روز سه شنبه در جلسه شورای سلامت آبادان ضمن تأکید بر ایجاد هم افزایی بین تمام دستگاه‌های درگیر با بهداشت و سلامت مردم اظهار کرد: هدف اصلی ما حفظ امنیت سلامت و بهداشت در شهرستان است.

وی با یادآوری وظایف ارگان‌های مربوط به حوزه سلامت خاطرنشان کرد: هر ارگان باید در حوزه سلامت وظایف ذاتی خود را انجام بدهد و مسئولان باید مشکلات حوزه خود را به خوبی شناسایی و واخواهی کنند.

فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: در همین خصوص کیفیت خدمات و تجهیزات را باید بالا ببریم.

شهبازی ادامه داد: باید امکانات خدماتی و درمانی خود را آنقدر مطلوب کرده که بتوانیم هر گونه آسیب‌های احتمالی و تهدیدات در حوزه پدافند غیرعامل را کنترل و مدیریت کنیم.

وی بیان کرد: امنیت و سلامت مردم باید حفظ شود و ارتقا یابد و این مختص یک نفر نیست، مجموعه‌ای از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها باید پای کار بیایند.

معاون استاندار خوزستان، عملیاتی کردن مصوبات را در حوزه بهداشت و درمان مهم‌تر از خود مصوبه خواند و گفت: اینکه مسئولان حرفی بزنند و تصویب کنند ولی عملیاتی نشود، کاری از پیش برده نمی‌شود.

شهبازی، نقش شهرداری را در ساماندهی نظافت عمومی شهر پررنگ دانست و اظهار کرد: کلید بهداشت عمومی شهر به دست شهرداری است، به هر حال چشم مردم به ما دوخته شده و همگی در قبال آنچه سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازد، مسئول هستیم.

*تأکید رئیس جمهور در حوزه نظام سلامت و بهداشت خانواده

فرماندار ویژه آبادان در پایان، تأکید رئیس جمهور در حوزه نظام سلامت و بهداشت خانواده را یادآور شد و بیان کرد: باید وضعیت فاضلاب با شناسایی مناطق بحرانی ساماندهی شود، همچنین نظارت بر کار رستوران‌ها و تعیین وضعیت مخروبه‌های موجود سطح شهر باید در دستور کار اعضای شورای سلامت قرار بگیرد.

در این نشست، معضل خودروهای سنگین حامل فرآورده‌های نفتی واقع در درب پالایشگاه در منطقه ایستگاه پنج، رها کردن خروجی فاضلاب‌ها به آب‌های سطحی، سمپاشی برای مقابله با پشه‌های خاکی، برطرف کردن مشکلات آب شهر چوئبده، طرح مطالعاتی مکان‌یابی جدید برای احداث بازار ماهی فروشان و طرح‌های بهینه به جهت تصفیه آب شرب از مواردی بود که در نشست شورای سلامت امروز فرمانداری ویژه آبادان در دستور کار قرار گرفت.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار