تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۹۲۹۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رابطه مترجمی زبان انگلیسی با بررسی علمی سد گتوند
نکته جالب این گفت و گو این است که آقای فاضلی در مورد رشته تحصیلی و تجربه کاری خود گفت: من نمی‌توانم توضیحی در مورد مدرک تحصیلی خود به شما بدهم من فقط به عنوان رئیس کمیته علمی کارون فقط در مورد سد گتوند صحبت می‌کنم!
خبرگزاری باشگاه خبرنگاران  وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در گزارشی نوشت:

مدتی است که برخی افرادی که تخصص و اطلاعات کافی از نظام نامه فنی و اجرائی کشور ندارند، بعضا از روی دلسوزی و متاثر از شایعات، دست به قلم شده و حتی با برپایی همایش ها و مراسم های سخنرانی انگشت اتهام آلودگی آب کارون را به سوی آلاینده های بسیار کم اهمیت مانند استخرهای پرورش ماهی یا سد گتوند نشانه می روند.

حسین فاضلی یکی از منتقدین سد گتوند و مدیر کمیته برگزاری کنفرانس ملی رودخانه کارون است که در گفت‌و‌گو با خبرنگار محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران می گوید: سد گتوند دارای ابهامات زیادی است و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها منتقد این سد هستند چراکه شوری آب پشت این سد، کشاورزی در استان خوزستان را به نابودی کشانده است. 

وی بدون نام بردن از دانشگاه هایی که اعضای هیات علمی آن، معتقد به نابودی کشاورزی خوزستان در اثر آبگیری سد گتوند هستند، در جواب این سوال که سهم آلایندگی صنایع نیشکر اطراف رودخانه کارون در میزان آلودگی آن چقدر است گفت: ما فقط سد گتوند را بررسی می‌کنیم. 

وی در خصوص اینکه آیا در کنفرانس علمی کارون و سمینار گتوند از اعضای هیئت علمی دانشگاه های مرتبط با آب کشاورزی فردی دعوت شده بود اظهار کرد: ما در کمیته علمی خود از اساتید دعوت کردیم ولی این کار خبرگزاری ها است که با آنها مصاحبه کنند اما فقط من به عنوان مدیر کمیته مصاحبه انجام می دهم. 

اعتراف به عدم حضور جامعه دانشگاهی 

فاضلی گفت: در سمینار گتوند به علت کمبود وقت و اینکه سمینار 3 ساعته بود و هدف از تشکیل آن فقط حضور منتقدان و نمایندگان مجلس بود بخش دانشگاهی این سمینار فعال نبود زیرا این موضوع دارای ابهامات زیادی است و از نظر علمی بررسی نشده است. 

وی گفت: اما سمینارهای ما کوتاه مدت بوده و 2 یا 3 ساعت بیشتر طول نمی کشد و وقت کافی برای دریافت مقاله های علمی وجود ندارد و ما فقط از کارشناسان شرکت های مرتبط دعوت می کنیم. 

دبیر کمیته برگزاری آنچه که «کنفرانس ملی کارون» نامیده می شود، پاسخ به پرسش هایی همچون، «مستندات میدانی آلایندگی سد گتوند چیست و توسط کدام نهاد علمی مورد بررسی قرار گرفته؟» و نیز «چرا به آلاینده های پر اهمیت رودخانه کارون مانند صنایع نیشکر پرداخته نمی شود؟» را بی پاسخ گذارد و اظهار داشت: بنده فقط با ارسال درخواست کتبی به سوالات دیگر شما پاسخ می دهم. 

نکته جالب این گفت و گو این است که آقای فاضلی در مورد رشته تحصیلی و تجربه کاری خود گفت: من نمی‌توانم توضیحی در مورد مدرک تحصیلی خود به شما بدهم من فقط به عنوان رئیس کمیته علمی کارون فقط در مورد سد گتوند صحبت می‌کنم! 

در این میان، شایعاتی نیز در محافل آکادمیک خوزستان، دهان به دهان می چرخد. از جمله آنکه متولیان آنچه که «سمینار علمی بررسی مشکلات سد گتوند» نامیده می شود، دارای تخصص هایی همچون، «رفتارنگاری حیوانات» یا «مترجمی زبان انگلیسی» هستند. اینکه چرا هیچیک از اساتید مرتبط با صنعت آب کشور (که بسیاری از آنها در دانشگاه شهیدچمران اهواز مشغول به تحصیل اند) حاضر به شرکت در سمینارهای مدعی علمی بودن، در خصوص سد گتوند، نیستند، پرسشی است که آنرا پیگیری خواهیم نمود. 

البته، در صورتی که بتوان سمیناری را که توان جمع آوری مقاله علمی ندارد و حتی یک استاد دانشگاه در زمینه مرتبط در پنل آن وجود ندارد (شایان ذکر است که این سمینار اساساً پانل نداشت) را علمی دانست. 
:
:
:
آخرین اخبار