تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۹۳۱۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل آبفار خوزستان هشدار داد:
مصرف بی رویه آب شرب در روستاها
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان با هشدار به روستائیان این استان در زمینه مصرف بی رویه آب شرب گفت: سرانه مصرف آب در روستاهای این استان هفت برابر مناطق شهری است که در شرایط خشکسالی ممکن است به بحران تبدیل شود.

درویشعلی کریمی روز شنبه به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب اظهار کرد: روستاییان خوزستان آب شرب را برای مصارف کشاورزی، دام و احشام خود استفاده می کنند که این مساله با وجود کمبود منابع آبی این مناطق را در معرض خطر جدی قرار می دهد.

وی با بیان این که شرکت آب و فاضلاب روستایی مسوول تامین آب کشاورزی ، دام ها و احشام روستاییان نیست اظهار کرد: سرانه مصرف آب در شهرهای خوزستان روزانه 150لیتر بوده در حالی که این رقم حتی در برخی مناطق روستایی به روزانه یک هزار و 500لیتر هم می رسد.

کریمی گفت: در شرایط موجود که ضرورت دارد که روستائیان در مصرف آب صرفه جویی کنند در مناطق جنوبی خوزستان اعم از آبادان، خرمشهر و شادگان سرانه مصرف آب روستاها بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.

وی هزینه تامین هر متر مکعب آب برای مناطق روستایی خوزستان را 12هزار ریال اعلام کرد و افزود: با این وجود هر متر مکعب آب به قیمت یک هزار ریال در اختیار روستائیان قرار می گیرد.

کریمی حجم مطالبات روستایان ار بابت آب بها را که مربوط به افزون بر یک دهه گذشته است 30میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تعرفه آب بهای دریافتی از روستائیان در خوزستان یک سوم رقمی است که در مناطق شهری از مشترکان دریافت می شود.

وی درآمد ماهانه آبفار خوزستان را پنج میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این در حالی است که از مجموع 70میلیارد ریال هزینه های جاری، ماهانه 35میلیارد ریال بابت حقوق به کارکنان آبفار پرداخت می شود.

مدیرعامل آبفار خوزستان گفت: در این استان از مجموع چهار هزار و 15روستای دارای سکنه به دو هزار و 927روستا آبرسانی شده است.

وی افزود: از این روستاها یک هزار و 864روستا دارای جمعیت افزون بر 20خانوار و مابقی روستاهای با جمعیت کمتر از 20خانوار است.

به گفته کریمی از مجموع یک هزار و 88روستای دیگر که شبکه آبرسانی ندارند 135روستا جمعیتی افزون بر 20خانوار دارند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خوزستان اضافه کرد: هم اینک به 606 روستا در این استان توسط تانکر آبرسانی می شود.

در مجموع 163 هزار مشترک از خدمات آبفار خوزستان بهره مند هستند.

از اول تا هفتم تیرماه در تقویم به عنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار