تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۹۳۲۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور مسئولان
نمایشگاه، عکس، پوستر و کاریکاتور پیشگیری از اعتیاد در خرمشهر افتتاح شد
به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر و با حضور مسئولان شهری نمایشگاه، عکس، پوستر و کاریکاتور پیشگیری از اعتیاد در خرمشهر افتتاح شد.

ظهر امروز و به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر نمایشگاه عکس، پوستر و کاریکاتور با موضوع مواد مخدر، اثرات و تاثیرات آن در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس این شهر برگزار شد.

در این نمایشگاه بیش از 100 اثر در قالب تصاویر هنری گرافیکی و کاریکاتور، عکس ها و بنرهای اطلاع‌رسانی و همچنین تراکت‌های آموزشی و کتاب‌های مرتبط با موضوع اعتیاد و روش‌های برخورداری از زندگی سالم به نمایش گذاشته شده بود.

اجرای تئاتر با درون مایه اعتیاد و تاثیرات منفی و تلخ اعتیاد بر مصرف‌‌کنندگان مواد مخدر از جمله برنامه‌های جانبی اجرا شده در آیین افتتاحیه این نمایشگاه بود.

این نمایشگاه امروز و با حضور سعید حاجیان معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خرمشهر و مسئولان محلی برگزار شد و قرار است به مدت یک هفته دایر باشد.

سرپرست اداره بهزیستی خرمشهر در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد: این هفته، هفته مبارزه با مواد مخدر است و برپایی نمایشگاه یکی از مصوبات است که برای این هفته با هدف آشنایی مردم، جوانان و نوجوان با مضرات مواد مخدر است.

علی فرحانی ادامه داد: شورای مبارزه با مواد مخدر برپایی این نمایشگاه را مصوب کرد و اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر با همکاری موسسات غیردولتی ترک اعتیاد اقدام به برپایی این نمایشگاه کرده که به مدت یک هفته دایر است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده عموم مردم از نمایشگاه های این چنینی، خواستار احداث نمایشگاه دائمی در مرکز شهر شد و عنوان کرد: این نمایشگاه برای استفاده عموم است و اینکه تنها چند نفر از این نمایشگاه استفاده کنند اثر زیادی ندارد بلکه باید نمایشگاهی را در محلی بهتر در شهر داشته باشیم و ارگان‌های توانمند مثل شهرداری، فرمانداری و منطقه آزاد اروند یک سالن بزرگ در مرکز شهر به عنوان نمایشگاه دائمی احداث کنند.

سرپرست اداره بهزیستی خرمشهر در ادامه به ارائه آماری تقریبی از مراجعه‌کنندگان به کمپ‌های ترک اعتیاد در خرمشهر پرداخت و گفت: پنج کمپ مجاز در شهرستان داریم که اینک هر کدام 40 تا 50نفر بیمار دارد و تعداد مراجعه‌کنندگان حدود 300 و 400 نفر در مدت یک ماهه خواهد بود این آمار به جز استفاده از روش‌های دارو درمانی برای ترک اعتیاد است.

وی به برشماری اقدامات پیش‌بینی شده در راستای کاهش آمار مبتلایان به مصرف مواد مخدر پرداخت و عنوان کرد: در سال جدید بر حسب اعتبارات کلاس‌های آگاه‌سازی در مدارس و دانشگاه‌ها برگزار و پوسترهای اطلاع‌رسانی توزیع می‌کنیم و همچنین توسط یکی از موسسات کلاس‌های آگاهی بخشی را در روستاها برای زنان و روستایی برگزار می‌شود و در خانه‌های بهبودی برگه‌هایی برای کمک به ترک اعتیاد توزیع می‌شود.

فرحانی بر تلاش سایر ارگان‌ها اعم از شبکه بهداشت و درمان، فنی و حرفه‌ای و نیروی انتظامی برای مقابله با مصرف و عرضه مواد مخدر تاکید کرد و در پایان خاطر‌نشان کرد: تمرکز بر بحث فرهنگ‌سازی از خانواده به عنوان اولویت نخست و بر مدارس به عنوان اولویت دوم از طریق رسانه‌ای گروهی و صداو سیما از مهمترین اقدامات در راستای کاهش گرایش به سمت مواد مخدر است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار