تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۹۴۹۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرماندار شادگان تاکید کرد:
ضرورت احداث جاده ساحلی در حوزه شادگان
معاون فرماندار شادگان احداث جاده ساحلی در حاشیه رودخانه کارون در حوزه شهرستان را در راستای حفاظت از رودخانه کارون امری ضروری دانست.

سومین جلسه کارگروه حفاظت کیفی رودخانه کارون با هدف بررسی آخرین مصوبات کارگروه به ریاست نعمت‌الله البوغبیش معاون فرماندار شادگان و با حضور همه اعضا در سالن اجتماعات اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تشکیل شد.

معاون فرماندار شادگان در این جلسه با اشاره به اهمیت رودخانه کارون، آن را پرآب‌ترین رودخانه کشور دانست و اظهار کرد: با تشکیل منظم جلسات کارگروه جهت اجرایی شدن مصوبات، از ادارات و دستگاه‌های اجرایی مرتبط و عضو انتظار می‌رود مشارکت و همکاری مطلوب داشته باشند.

نعمت‌الله آلبوغبیش افزود: به‌منظور جلوگیری از فرسایش رودخانه کارون در دو نقطه روستای ام‌الحجار و شهر دارخوین از امور آب منطقه جنوب خواست اقدامات و برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

وی همچنین بر ضرورت جلوگیری از تخلیه هرگونه پساب‌های کشاورزی، صنعتی و خانگی در رودخانه کارون تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های مرتبط باید نسبت به شناسایی و بررسی نقاط تخلیه زهاب در اسرع وقت ممکن اقدام و در جلسات آتی کارگروه مطرح کنند.

معاون فرماندار شادگان، احداث جاده ساحلی در حاشیه رودخانه کارون در حوزه شهرستان را در راستای حفاظت از رودخانه کارون امری ضروری دانست.

وی در پایان گفت: کارگروهی در واحد نیشکر فارابی به‌منظور کاهش مصرف آب و جلوگیری از وضعیت پساب آب‌های صنعتی و... تشکیل شده است.

جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز آب کارون در حوزه شهرستان و اجرای طرح آبیاری قطره‌ای به جای غرقابی از جمله مواردی است که مورد تاکید اعضای جلسه قرار گرفت.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار