تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۹۵۵۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خرمشهر:
بخش اعظم مطالبات شهرداری خرمشهر به کتابخانه‌ها پرداخت نشده است
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خرمشهر از عدم پرداخت بخش اعظم مطالبات شهرداری به کتابخانه‌های این شهر خبر داد.

روز چهارشنبه جلسه انجمن کتابخانه‌های خرمشهر به ریاست سعید حاجیان معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خرمشهر در کتابخانه عمومی «آزادی» این شهرستان تشکیل شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خرمشهر در این جلسه با اشاره به واگذاری مینی‌بوس به این نهاد به عنوان نخستین مصوبه جلسه پیشین انجمن کتابخانه‌های این شهر، اظهار کرد: در قضیه واگذاری مینی‌بوس از سوی منطقه آزاد موافقت نعمت‌زاده معاون فرهنگی این سازمان جلب شده و موضوع در حال پیگیری است.

رحیم محمدی پارسا افزود: همچنین شهردار مینوشهر طی جلسه‌ای توافق خود را برای در اختیار قرار دادن یک دستگاه مینی‌بوس برای توسعه کتابخانه‌ای این شهر اعلام کرده است.

وی، عدم پرداخت مطالبات شهرداری خرمشهر به کتابخانه‌های این شهر را مهم‌ترین مشکل این نهاد فرهنگی دانست و گفت: هزینه‌های جاری کتابخانه‌ها از محل پنج درصد کتابخانه‌ها تامین می‌شود که شهرداری خرمشهر نیز قول پرداخت 45 میلیون مطالبات سال گذشته خود را داده اما از این میزان تنها 10 میلیون تومان پرداخت شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خرمشهر در ادامه تصریح کرد: مطالبات سال جاری این اداره نیز تاکنون پرداخت نشده و همین امر مسبب مشکلات بسیاری شده است.

وی از بدهکار بودن کتابخانه‌های خرمشهر به دلیل عدم تامین منابع مالی از محل پنج درصد شهرداری خبر داد و گفت: اداره آب، طی دو نوبت اقدام به پلمپ آب کتابخانه‌ها را کرده بود که این موضوع با میانجگیری معاون فرماندار رفع شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خرمشهر در ادامه با بیان اینکه تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز از تاکید‌های نهاد کتابخانه‌ها در سال جاری است، خواهان همکاری و تلاش سایر ارگان‌ها برای راه‌اندازی این انجمن در خرمشهر و در راستای توسعه کتابخانه و فضای کتابخوانی در مناطق محروم این شهر شد.

محمدی پارسا از در نظر گرفتن چند محل در مناطقی همچون «زمین شهری»، «کوی معین» و منطقه «پیش ساخت» پشت ترمینال هجرت خرمشهر به منظور احداث کتابخانه خبر داد.

رضا مردانی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر نیز در سخنان خود در این جلسه، تصویب عضویت کارکنان ادارات و ارگان‌ها در کتابخانه‌ها، تلاش برای برای رفع مشکل بیمه کارکنان برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز کتابخانه‌های خرمشهر و اتخاذ تدابیری برای تغییر نگرش مردم نسبت به کتابخانه از محلی به عنوان قرائت‌خانه به سمت مرکز تحقیق و پژوهش را پیشنهاد کرد.

نادر عمیدزاده بخشدار مرکزی خرمشهر نیز با اشاره به پیشروی احداث کتابخانه روستای «سوره» این شهرستان تکمیل این پروژه را با توجه به اعتبارات قطره‌چکانی اداره کتابخانه‌های خرمشهر مستلزم صرف زمان قابل توجه دانست و خواستار تامین اعتبارات در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای تکمیل این پروژه شد.

دانشگاه علوم وفنون خرمشهر نیز آمادگی خود را برای تامین کتاب‌های به‌روز از طریق ارتباط با دانشگاه‌های برتر جهان و کشور اعلام کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار