تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۹۶۶۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انجام نخسین عمل موفق پیوند مغز استخوان در استان خوزستان
نخستین عمل پیوند مغز استخوان بر روی بیمار مبتلا به سرطان خون در بیمارستان شفا اهواز با موفقیت انجام شد
خوزنیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: نخستین عمل پیوند مغز استخوان بر روی بیمار مبتلا به سرطان خون در بیمارستان شفا اهواز با موفقیت انجام شد.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر احمد احمد زاده دیلمی ؛ فوق تخصص خون و سرطان بالغین ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: درمان بیماران مبتلا به سرطان در دهه های اخیر تغییرات بسیاری پیدا کرده و با کشف روش‌های نوین درمانی، میزان امید به زندگی در بیماران مبتلا به سرطان افزایش چشمگیری یافته است.

احمد زاده ادامه داد: یکی از این روش‌های نوین در درمان بیماران سرطانی انجام عمل پیوند مغز استخوان است که می‌تواند امید تازه ای را در درمان بیماران مبتلا به سرطان خون و برخی دیگر سرطان ها ایجاد نماید.

وی افزود: سال‌های زیادی است که پیوند مغز استخوان در تهران انجام می‌شود ولی به دلیل تعداد زیاد بیماران مراجعه کننده از نقاط مختلف کشور و همچنین بعد مسافت، بسیاری از بیماران توانایی مالی سفر و اقامت در تهران را نداشته و یا در طی انجام پروسه آزمایشات قبل از پیوند که حدودا 4 الی 5 ماه طول می کشید بیماری آنها عود میکرد و فوت می‌شدند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تصریح کرد: با مساعدت ریاست محترم دانشگاه و پیگیری های مجدانه معاون درمان و مسئولان بیمارستان شفا، امکان انجام عمل پیوند مغز استخوان در بیمارستان شفا اهواز فراهم گردید تا راهی برای انجام کارهای جدیدتر و کمک به بیماران سرطانی این استان و استان های همجوار ایجاد شود.

احمد زاده گفت: هزینه انجام عمل مغز استخوان در اهواز نصف هزینه عمل در تهران است همچنین بیماران مخاطرات سفر و دغدغه فراهم آوری هزینه سفر و اقامت در تهران را نخواهند داشت.

به گزارش خوزنیوز؛ اولین بیمار که در استان خوزستان تحت عمل پیوند مغز استخوان قرار گرفت آقایی 56 ساله و دومین بیمار نیز آقایی 51 ساله است که پس از انجام آزمایشات و بررسی های کامل پزشکی در روز عید سعید فطر توسط تیم پیوند بیمارستان شفا به سرپرستی دکتر احمد احمد زاده دیلمی فوق تخصص خون و سرطان بالغین مورد عمل پیوند مغز استخوان قرار گرفتند و به مدت سه هفته بعد از انجام عمل تحت مراقبت های ویژه قرار داشتند که خوشبختانه با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شدند.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
0
1
انشالله به شادی و بسلامتی و آرزوی سلامتی برای تمامی بیماران و کارکنان پزشکی شاغل در این بخش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
0
0
اینکه این عمل در خوزستان انجام شده بسیار عالی و خوبه ولی همه میدونن نتایج موفقیت آمیز بودن و یا نبودن عمل پیوند خصوصا پیوند مغز استخوان دو هفته بعد از عمل نشون داده نمیشه حد اقل 8 ماه تا یک سال بعد موفقیت آمیز بودن عمل معلوم میشه.
موارد بسار زیادی دیده شده که پیوند حتی بعد از یک سال پس زده میشه و باعث مرگ بیمار میشود.
:
:
:
آخرین اخبار