تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۹۷۰۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مظلومیت مسجدسلیمان با چاشنی مدیران بومی؛
وزیر نفت موافقت کرد، مدیرعامل مناطق نفتخیز و باشگاه نفت مسجدسلیمان پاپیش نگذاشتند
خوزنیوز: فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران اگرچه برای مردم مسجدسلیمان؛ زادگاه نفت با خوشی آغاز شد اما آخر شاهنامه اش خوش نبود. تیم نفت مسجدسلیمان پس از آن که با غیرت و همت بازیکنان و مردم این شهر به لیگ برتر فوتبال صعود کرده بود با مشکلات فروانی روبرو شد. مشکلات و محدودیت های مالی اعمال شده باعث شد که ترکیب تیم از ابتدا در سطح لیگ برتر بسته نشود و سایر مشکلات ریز و درشت دیگر که سرانجام این تیم را به سراشیبی سقوط کشاند.

وزیر نفت موافقت کرد، مدیرعامل مناطق نفتخیز و باشگاه نفت مسجدسلیمان پاپیش نگذاشتند

اما سقوط این تیم به لیگ دسته یک همزمان شد با صعود تیم فوتبال فولاد نوین خوزستان به لیگ برتر. تیم فولاد نوین به دلیل قوانین فوتبال نمی توانست در لیگ برتر حضور یابد و می بایست امتیاز این تیم به تیم دیگری واگذار می شد و این عزم هم در استان بوجود آمد که این امتیاز به خارج استان منتقل نشود. در این بین گزینه های متعددی برای جایگزین تیم فولاد نوین وجود داشت که به تیم نفت مسجدسلیمان به دلایل متعدد بهترین شرایط برای این واگذاری را داشت. این تیم، فصل قبل را در لیگ برتر حضور داشت و استخوان بندی تیم هنوز پابرجا بود و تجربه مناسبی در این زمینه کسب کرده بود. همچنین از این جهت که دو تیم دیگر دسته یکی استان اهوازی بودند، حضور تیم سوم در یک شهر دیگر می توانست پراکندگی خوبی را در فوتبال استان بوجود بیاورد و همچنین برخی محدودیت های مربوط به امکانات را از فوتبال اهواز رفع کند. 

پس از آن بود که نماینده مردم مسجدسلیمان که از ابتدا پیگیر امور مربوط به این تیم بود به ماجرا ورود پیدا کرد و اعلام کرد که برای با پیگیری انجام شده وزیر نفت دستورات لازم را به مدیران مناطق نفتخیز جنوب برای ابقای تیم نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر صادر کرده است و این خبر موجی از شادی را در بین مردم شهرستان مسجدسلیمان ایجاد کرد اما هرچه زمان گذشت کوتاهی از سوی مجموعه مناطق نفتخیز جنوب و باشگاه نفت در این زمینه پای دیگر رقبا از جمله باشگاه استقلال اهواز، شهرداری اهواز و نفت آبادان را هم به میدان رقابت باز کرد و در نهایت این تیم باشگاه استقلال اهواز بود که توانست امتیاز این تیم را بخرد و راهی لیگ برتر فوتبال شود.

دکتر اسماعیل جلیلی، نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس  در این زمینه اظهار می دارد: بالاخره وزارتخانه، یک وزیر دارد و وقتی  دستور می دهد باید اجرا شود و این آقایان اگر واقعا آنقدر قدرت شان زیاد است که چیز دیگری است. وزیر در خصوص ابقای تیم نفت مسجدسلیمان دستورات لازم را داد اما خود باشگاه و مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب حاضر به پذیرش حضور در لیگ برتر نبودند و به قول خودشان گفتند توان پشتیبانی حضور تیم در لیگ برتر را نداریم و دلایلی آوردند که هیچکدامشان قانع کننده نبود و از مسئولیت آنها چیزی کم نمی کند. همین که پاپیش نگذاشتند نشان می دهد که مشکل مدیریتی وجود دارد وگرنه وزارتخانه شرایط را فراهم کرده بود.

اما شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در این زمینه ادعا می کند: هرگونه فعالیت و هزینه از سوی این شرکت و سایر  شرکتهای دولتی به لحاظ قانونی و براساس تبصره ذیل ماده 13 قانون برنامه پنجم توسعه در ورزش حرفه ای و قهرمانی ممنوع و غیر قانونی می باشد لذا لازم است نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی جهت رفع این محدودیت اقدامات لازم را بعمل آورد.

این ادعای -در نوع خود جالب - شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان در حالی است که هم اکنون تیم های زیادی در مجموعه وزارت نفت (مانند تیم فوتبال نفت تهران) در زمینه ورزش قهرمانی و حرفه ای در حال فعالیت هستند و از همه جالب تر اینجاست است که همین تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان سال گذشته در لیگ برتر و در سطح اول ورزش حرفه ای و قهرمانی کشور حضور داشته است که باید از مدیران قانون مدار نفت مسجدسلیمان پرسید اگر این اقدام غیر قانونی است چرا آن را انجام داده اید و اگر غیرقانونی نیست چرا از آن طفره می روید؟

حال اگر این اظهارات جالب شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان و بی عملی مناطق نفتخیز جنوب به دستور وزیر نفت را در یک سو بگذاریم و اظهارات چند روز قبل بیژن عالیپور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با عنوان «لبیک مناطق نفتخیز جنوب به سخنان وزیر نفت : مهندس عالي پورازآمادگي این شرکت برای توليد حداكثري نفت خام خبر داد» را درسوی دیگر قرار دهیم به واقعیتی برخواهیم خورد که چگونه به یک دستور وزیر نفت که منافع خوزستان در آن نهفته است بی اعتنایی می شود اما به دستور دیگر وزیر نفت که جنبه ملی دارد «لبیک» جانانه گفته می شود.

در مظلومیت مردم مسجدسلیمان همین نکته کافی است  که در حالی که میلیون ها بشکه نفت از زیر پای آنها استخراج و به مثابه خون به رگ های اقتصاد کشور جریان پیدا می کند، مدیران بومی این شادی کوچک و کم بها را هم از آنها دریغ می کنند.

کد خبرنگار: 1001
:
:
:
آخرین اخبار