تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۹۷۱۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار رامهرمز:
ضریب ایمنی مواجه با مخاطرات طبیعی در رامهرمز افزایش می‌یابد
فرماندار رامهرمز گفت: ایمن‌سازی زیرساخت‌های رامهرمز برای به حداقل رساندن خسارات مخاطرات طبیعی در دستورکار فرمانداری قرار گرفته است.

مصطفی سمالی اظهار داشت: رامهرمز دو شب طوفانی را پشت سر گذاشت که سبب قطع برق تعداد زیادی از روستاهای اطراف رامهرمز شد.

وی افزود: در طوفان دو روز گذشته بیش از 150 پایه برق به صورت کامل از پایه درآمده و 20 پایه نیز سقوط کردند.

فرماندار رامهرمز گفت: اغلب آب‌شرب شهرستان رامهرمز وابسته به نیروی برق است به همین دلیل فرمانداری به صورت تانکر آب و در برخی مناطق یخ را در اختیار شهروندان رامهرمزی قرار داد.

وی عنوان کرد: جمعیت هلال احمر رامهرمز فعالیت بسیار خوبی در رسیدگی به مصدومان این حادثه انجام داد و در موضوعات خدماتی نیز کمک شایانی به شهروندان رامهرمزی کرد.

سمالی اظهار داشت: نیروی انتظامی را به مناطق فاقد برق برای حفاظت از شهروندان و موضوعات امنیتی اعزام کردیم و گشت شبانه این نیرو تا صبح ادامه داشت.

وی افزود: در مواجه با مخاطرات طبیعی ضعف ساختاری هر شهر مشخص می‌شود که باید با تجربه از این حوادث به رفع این ضعف‌ها پرداخت.

فرماندار رامهرمز گفت: از مهم‌ترین ضعف‌های زیرساختی شهرستان رامهرمز پایه‌های چوبی برق است که گمان می‌شود اگر این پایه‌ها استقامت بیشتری داشتند به این شیوه سقوط و یا قطع نمی‌شدند.

وی عنوان کرد: اکنون تمام پایه‌های چوبی در حال تعویض با پایه‌های بتنی با استقامت بالا هستند و همچنین 90 درصد از پایه‌های سقوط کرده تا الان تعویض شده‌اند.

سمالی از اتصال برق تا دو ساعته آینده در تمام شهرستان رامهرمز و روستاهای اطراف خبر داد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار