تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۹۷۲۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان عنوان کرد:
ضرورت احداث 18مجتمع خدمات رفاهی/ کاهش مشکلات در مرزها با حمل یکسره کالا
جایگاه حمل و نقل جاده‌ای استان در کشور همواره بین رتبه اول تا سوم بوده که وجود سه پایانه مرزی شلمچه، چذابه و بندر امام خمینی (ره) حاکی از اهمیت این استان است

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان با بیان اینکه 95 درصد از حمل و نقل استان در جاده‌های استان اتفاق می‌افتد، گفت: جایگاه حمل و نقل جاده‌ای استان در کشور همواره بین رتبه اول تا سوم بوده که وجود سه پایانه مرزی شلمچه، چذابه و بندر امام خمینی (ره) حاکی از اهمیت این استان است.

مسعود مصدقی در نشست خبری که روز یکشنبه 18 مردادماه در اهواز برگزار شد، در خصوص توسعه زیر ساخت های حمل و نقل استان اظهارکرد: حدود 50 میلیارد تومان اعتبار جهت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل استان تخصیص داشته شده است که عمدتا در 3 پایانه مرزی استان هزینه خواهد شد؛ صرف چنین هزینه‌هایی در پایانه‌های مرزی استان به منظور مطلوب شدن کیفیت خدمات آن‌ها و نزدیک تر شدن به استانداردهای مورد نظر است.

ضرورت احداث 18مجتمع خدمات رفاهی/ کاهش مشکلات در مرزها با حمل یکسره کالا

وی افزود: اختصاص 100 هکتار زمین جهت ساخت پایانه جدید بندر امام خمینی (ره)، اجرای طرح‌هایی در زمینه ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها، نظارت بر ناوگان عمومی، مدیریت سرعت و مدیریت توزیع از اقدامات این اداره کل در سال جاری بوده است.

مصدقی تصریحکرد: حدود 82 میلیارد تومان جهت امور راهداری به استان تخصیص داده شده است که امیدواریم تا پایان امسال این رقم به 105 میلیارد تومان افزایش پیدا کند و در این صورت شاهد رشد 15 درصدی اعتبارات این بخش نسبت به سال گذشته خواهیم بود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 12 میلیون تن کالا از استان خوزستان جابه جا شده که از این میزان حدود 5 میلیون تن به پایانه بندر امام خمینی (ره) اختصاص داشته که بخش عمده بار حمل شده از خوزستان به سمت استان‌های اصفهان، تهران، کرمانشاه، فارس، آذربایجان غربی و البرز بوده است.

وی گفت: در4 ماهه نخست امسال بیش از28 میلیون تردد وسایل نقلیه در محورهای استان ثبت شده که این میزان نسبت به سال گذشته 31 درصد افزایش داشته است؛ 12 درصد از این ترددها مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده که بر اساس آمار محور بندر امام ـ ماهشهر با تعداد دو میلیون و 400 تردد وسیله نقلیه، پرترددترین محور استان به شمار می‌رود.

مصدقیادامه داد: در 3 ماهه نخست سال جاری2 میلیون و 650 هزارمسافر به اقصی نقاط کشور جا به جا شده‌اند که این جابه جایی‌ها توسط 312 هزار دستگاه از ناوگان حمل و نقل عمومی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: در 4 ماه نخست امسال بیش از 821 هزار مسافر از 2 پایانه مرزی شلمچه و چذابه تردد داشته‌اند که حدود 134 هزار تردد از پایانه مرزی چزابه و 251 هزار نفر از پایانه مرزی شلمچه تردد کرده‌اند و همچنین حدود 426 هزار نفر از طریق مرزهای زمینی استان از کشور عراق به ایران عزیمت کرده‌اند.

مصدقی درباره وقفه صادرات از پایانه‌های مرزی در ایام اربعین تصریح کرد: گاهی نیاز است یک مساله فدای مساله‌ای مهم‌تر شود و توقف جا به جایی کالا و مسافر در این ایام به دلیل حفظ ایمنی و جان مردم است.

وی گفت: هر جا دولت مرز تعریف کند باید برای تسهیل عبور و مرور کالا و مسافر، پایانه مرزی افتتاح شود اما فعلا در خصوص مرزهای استان هیچ برنامه‌ای برای احداث پایانه مرزی جدید وجود ندارد.

مصدقی درباره حمل یکسره در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه عنوان کرد: در پایانه‌های مرزی حمل یکسره وجود ندارد و با توجه به اینکه زمینه مناسبی برای این امر وجود دارد اما کشور عراق بستر مناسبی برای حمل یکسره فراهم نکرده است؛ اگر حمل یکسره در مرزها صورت بگیرد بسیاری از ناهماهنگی‌ها در مرزها رخ نخواهد داد و مشکلات در پایانه‌های مرزی کاهش خواهد یافت.

وی در خصوص مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی در استان بیان کرد: 31 مجتمع خدمات رفاهی در استان به بهره برداری رسیده که حدود 90 میلیارد تومان در این بخش‌ها سرمایه گذاری شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان ادامه داد: این مجتمع‌ها برای خدمت رسانی به کاربران جاده‌ای و کمک به ایمنی عبور و مرور احداث شده‌اند و با بررسی‌های انجام شده در 14 محور پرتردد استان به 18 واحد مجتمع خدمات رفاهی جدید نیاز داریم و امیدواریم با کمک سرمایه گذاران این نیاز را تامین کنیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار