تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۹۷۶۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شورای شهر چوئبده:
پروژه‌های راکد شهر چوئبده تکمیل می‌شوند
رئیس شورای اسلامی شهر چوئبده از احیای پروژه‌های راکد شهرداری چوئبده از زمان روی کار آمدن شورای شهر جدید خبر داد.

سید عماد موسوی امروز به گزارش عملکرد این شورا در 14 ماه گذشته پرداخت و اظهار کرد: پس از گذشت دو سال از عمر شورای اسلامی شهر چوئبده، گزارشی را برای ارائه مهیا کرده و آن را متعاقباً اعلام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: طبق قانون شوراها هر شش ماه موظف به ارائه گزارش عملکرد خود هستند، اما بنا بر مشکلات پیش آماده و کارهای بسیاری که بر دست این شورا مانده تا رسیدن به نتیجه دلخواه صبر کرده تا متعاقباً گزارش درخور مردم این شهر ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر چوئبده تصریح کرد: اکنون پس از وقفه‌ای 14 ماهه سعی داریم تا آنچه که در این مدت در این شورای شهر مصوب و به انجام رسیده را به سمع و نظر عموم برسانیم.

موسوی عنوان کرد: متأسفانه شهر چوئبده از زیرساخت‌های اولیه و حقوق یک شهر محروم است و پیشرفت این شهر بسته به خواسته خود مردم است.

وی تاکید کرد: اگر شهری پیشرفت داشته باشد، مطمئناً مردم آن خواسته‌اند، مردم باید از حقوق خود با خبر باشند و پیگیر حقوق شهروندی خود باشند.

عضو شورای اسلامی شهر چوئبده افزود: خوشبختانه این اتفاق در شهر چوئبده رخ داده و این خواسته‌ها در مردم دیده می‌شود، مردم پیگیر مشکلات شهری خود شده‌ که این موضوع می‌تواند برای آینده این شهر تازه تأسیس نقطه عطفی باشد.

موسوی اشاره کرد: طبق قانون، شوراها وظیفه نظارت، هماهنگی و برنامه ریزی دارند و اجرای کار بر عهده شوراها نیست، همچنین وظایفی چون تعیین شهردار، شناخت کمبودها و کاستی‌ها نیز بر عهده شوراها نهاده شده است.

وی ادامه داد: شهرداری یک ارگان نیمه دولتی است و باید از منابع درآمدی خود ارتزاق کند و به آن تکیه داشته باشد نه به اعتبارات دولتی، شوراها نیز بودجه‌ای را که شهردار پیش‌بینی می‌کند را مورد بررسی قرار داده و تصویب می‌کنند، پس یکی از لازمه‌های شهرداری هر شهر کسب درآمد از منابع مختلف است.

*تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شورای قبل

رئیس شورای اسلامی شهر چوئبده ابراز کرد: در این مدت سعی داشتیم پروژه‌هایی را که از دوره قبلی شورای شهر بر جای مانده و به حال خود رها شده بود را تکمیل و یا احیا کنیم، در همین راستا قریب به 26 کیلومتر کابل خودنگهدار در این شهر تعویض و اصلاح شده و پنج ترانس برق نیز به شبکه برق چوئبده افزوده شده است.

موسوی اظهار کرد: همچنین تعریض خیابان امام خمینی که پیش از این با مشکلاتی از سوی اداره برق مواجه بود، با پیگیری‌ها انجام شده برطرف و این پروژه هم‌اکنون در حال اجراست.

وی گفت: پروژه گاز شهر چوئبده حدود پنج سال متوقف بود که این مورد نیز با پیگیری‌هایی که توسط شورای شهر جدید انجام پذیرفت احیا شده و از این عملیات تنها نصب علمک‌های آن باقی مانده است.

رئیس شورای اسلامی شهر چوئبده یادآور شد: پوشش شبکه همراه اول نیز با مشکلات فراوانی همراه بود  که در این خصوص نیز رفع مشکل شده و با نصب سکتورهای اضافی، پوشش همراه اول در چوئبده بهبود نسبی یافت.

وی بیان کرد: همچنین مدرسه‌ای که هشت سال به صورت راکد و در مرحله اسکلت رها شده بود، تکمیل و در سال تحصیلی آتی افتتاح خواهد شد.

موسوی با اشاره به اخذ مجوز تکمیل چارت پزشکی چوئبده یادآور شد: در اندیشه راه اندازی واحد خبری شهر چوئبده خواهیم بود تا خبرگزاری‌ها بتوانند در این شهر نمایندگی داشته باشند و اخبار شهر را پوشش دهند، همچنین درصدد راه اندازی مجتمع بهزیستی این شهر هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر چوئبده در پایان، به احداث ساختمان جدید پاسگاه 14 شهر اشاره کرد و از اهدای یک دستگاه موتورسیکلت به این کلانتری خبر داد و خاطرنشان کرد: احداث کتابخانه دوم شهر در مصلی نماز جمعه چوئبده، اجرای مراسم‌های فرهنگی، مذهبی و جنگ شادی برای مردم شهر نیز از دیگر اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر برای جمعیت 10 هزار نفری چوئبده بوده است.
مرجع / فـارس
برچسب ها: چوئبده
:
:
:
آخرین اخبار