تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۹۹۲۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«یک عاشقانه آرام» به روایت صدا و موسیقی
کتاب صوتی «یک عاشقانه آرام» اثر نادر ابراهیمی با صدای پیام دهکردی و موسیقی کریستف رضاعی منتشر شد.

این روزها در مورد این که سرانه مطالعه در ایران بسیار پایین است و مطالعه جز عادات روزمره اکثریت ما نیست مطالب زیادی می‌شنویم. مشغله زیاد و زندگی ماشینی، گران بودن کتاب‌ها و ضعف محتوای کتاب‌ها برخی از دلایلی است که به پایین بودن سطح مطالعه روزانه نسبت داده می‌شود. جمله‌ی "وقتش رو ندارم" احتمالا اولین چیزی است که اکثرمان در پاسخ به عدم مطالعه کردن خود به زبان می‌آوریم. اما همگی می‌دانیم که زمان‌های بی استفاده‌ زیادی در طول روز داریم که به هیچ عنوان حاضر نیستیم کمی از آن‌ها را به مطالعه کردن اختصاص دهیم.

اما به نظر می‌رسد کتاب‌های صوتی راه حل بسیار خوبی برای این مشکل باشند. کتاب‌های صوتی نخستین بار برای پاسخ به نیاز نابینایان ارایه شد ولی به سرعت مورد استقبال عموم قرار گرفت. کتاب‌های صوتی متن کتاب است که توسط یک یا چند گوینده خوانده می‌شود و به صورت فایل صوتی در می‌آید. این کتاب‌ها گاها ممکن است با موسیقی هم همراه باشد.

کتاب صوتی «یک عاشقانه آرام» که توسط انتشارات نوین کتاب گویا ارایه شده، روایتی است از زندگی گیله مردی معلم مسلک و عاشق پیشه که در سفری به منطقه آذربایجان دل به دختری زیبا می‌بندد که هر دو از جنبه سابقه فعالیت سیاسی با یکدیگر اتفاق نظر دارند. زندگی آن دو در روایت این کتاب و طراحی شمایل آن در این کتاب توسط ابراهیمی انجام شده است.

ابراهیمی در این کتاب سعی دارد تا به بیان این واقعیت نایل شود که در زندگی عاشقانه، روزمرگی و عادت که احساس دلمردگی و پوچی را در پی دارد، وجود ندارد؛ زندگی که در آن هیچ چیز به فردا واگذاشته نمی‌شود تا امروز خالی بماند و رنگ کهنگی بگیرد. شاهکار ابراهیمی در این اثر را شاید بتوان در بیان این واقعیت دید که برای شیرین کردن زندگی نیاز به معجره نیست؛ تنها کافی است که زندگی را دوست داشته باشیم و آن را با چیزهایی بسیار ساده اما دوست داشتنی پر کنیم.

کتاب صوتی "یک عاشقانه آرام" تلفیقی است از متن عاشقانه‌ کتاب با صدای زیبای پیام دهکردی و موسیقی منحصر به فرد کریستف رضاعی که هنرش را نه صرفا جهت ساختن قطعاتی برای تأثیرگذارتر شدن متن، که ساختن قطعاتی برای درک و اندیشیدن به متن کتاب است.

"یک عاشقانه آرام" با یک لوح فشرده در فرمت MP3 به قیمت 12 هزار تومان انتشار یافته است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار