تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۹۹۴۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار مینوشهر:
امکان ایجاد فضای سبز مناسب در مینوشهر وجود ندارد
شهردار مینوشهر گفت: این شهر با وجود داشتن 12 هزار نفر جمعیت زمین‌های دولتی در اختیار ندارد لذا امکان ایجاد فضای سبز مناسب وجود ندارد که باید برای آن چاره اندیشی شود.

هاشم سیاحی امروز با طرح این مسئله که در صورت عدم مهیا شدن زیرساخت‌ها هر اقدامی محکوم به شکست خواهد بود، اظهار کرد: مینوشهر فاقد ساختمان تربیت بدنی است و دو سالن ورزشی نیمه تمام مینوشهر نیز برای تکمیل نیاز به تخصیص اعتبارات لازم دارند.

وی بیان کرد: این شهر با وجود داشتن 12 هزار نفر جمعیت زمین‌های دولتی در اختیار ندارد لذا امکان ایجاد فضای سبز مناسب وجود ندارد که باید برای آن چاره اندیشی شود.

سیاحی اضافه کرد: به منظور گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح شهر قصد داریم تا قطعه زمینی را به نهاد کتابخانه‌های مینوشهر برای احداث کتابخانه اهدا کنیم که برای ساخت آن نیاز به مساعدت‌های مالی مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند داریم، مینوشهر فرهنگسرا هم ندارد.

شهردار مینوشهر تصریح کرد: عدم برخورداری مینوشهر از شبکه فاضلاب شهری سبب بروز مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان شده است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند در حال تصویب طرح جامع، تفضیلی و راهبردی مینوشهر در جهت برنامه ریزی‌های مدون و مناسبت‌تر هستیم.

*15 میلیارد تومان اعتبار

شهردار مینوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحقق 80 درصدی اعتبارات تخصیصی سال گذشته مربوط به تفاهمنامه‌های منعقد شده میان این شهرداری با سازمان منطقه آزاد اروند، میزان این اعتبار را 15 میلیارد تومان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه هماهنگی میان بخش‌های مختلف شهری سبب جذب به موقع اعتبارات مذکور شده است، گفت: پیشتر با توجه به کمی اعتبارات تخصیصی از محل تملک دارایی‌ها، امکان انجام فعالیت‌های گسترده و مهم در مینوشهر وجود نداشت اما در زمان حاضر با حمایت‌های مالی سازمان منطقه آزاد اروند در اجرای مناسب پروژه‌ها، این شهر به یک کارگاه کاملا عمرانی تبدیل شده است.

سیاحی، فعالیت گسترده منطقه آزاد اروند و ارتباط ایجاد شده میان مسئولان این سازمان با مدیران شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر را در سطح کشور مثال زدنی خواند و افزود: سازمان منطقه آزاد اروند به تنهایی قادر به انجام عمران و آبادی منطقه نیست لذا باید همگی دست در دست یکدیگر داده و با همراهی دولت تدبیر و امید در جهت عمران و آبادانی منطقه بکوشیم.

وی با بیان اینکه برای سال جاری نیاز به اختصاص 50 میلیارد تومان اعتبار در قالب سه فاز اجرایی از سوی منطقه آزاد اروند داریم، اظهار کرد: برای آغاز و اجرای فاز نخست نیاز به 15 میلیارد تومان اعتبار داریم که امید می‌رود تا با ارائه صورت وضعیت پروژه‌ها به سازمان منطقه آزاد بتوانیم موافقت مسئولان این سازمان را در قالب انعقاد تفاهمنامه‌های همکاری کسب کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار