صفحه نخست - عکس

تصاویر / تولد نوزادان نارس در خوزستان بر اثر آلودگی هوا

تولد پیش از موعد کودکان در 183 کشور جهان، به ویژه در آفریقا و آسیا، با وجود ریزگردها و نیز آلودگی هوا، مرتبط است. گزارش سازمان بهداشت جهانی(WHO) حاکی از آن است که آلودگی هوا می تواند یک عامل موثر در تولد میلیون ها نوزاد نارس، در سراسر جهان باشد. کودکان خوزستانی هم به دلیل آلایندگی های نفتی و ریزگردها با مشکل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنند بخش کودکان نارس در بیمارستان ابوذر اهواز شاهد این مدعاست.

حمله موشکی عراق به اهواز دی ماه ۱۳۵۹ +عکس

17 دی 1359 - حمله موشکی رژیم بعثی عراق به شهر اهواز ، موجب تخریب بسیاری از مناطق مسکونی این شهر و شهادت تعدادی از هموطنان شد.

تصاویر / آیین «گل مالی» مردم خرم آباد در روز عاشورا

«گِل مالی»، آیینی به یادگار مانده از پیشینیان قوم لـُـر است که مردم خرم‌آباد در مواقع مصیبت از دست دادن عزیزترین افراد انجام می‌دهند و شور مراسم گِل مالی در روز عاشورای حسینی و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) دیده می‌شود که مردم این شهرستان از روزها قبل از عاشورا خود را برای این مراسم آماده می‌کنند.

عکس/آسمان سیاه سوسنگرد از آتش هور

دود ناشی از سوختن هورالعظیم در بخش عراق آسمان روستای سویدانی در سوسنگرد را این چنین سیاه کرد.

تصاویر / ارسالی از کاربران / پخت ۱۴۰۰۰ طعام نذری به مناسبت عید غدیر خم در دزفول

پخت ۱۴۰۰۰ طعام نذری به مناسبت عید غدیر خم در دزفول توسط هیئت روضه الزهرا و شهدای گمنام خادمین الزهرا (س) انجام شد.

تصاویر / آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی در اهواز

حدود ساعت 11:30 روز چهارشنبه (17 مردادماه) یک مجتمع مسکونی واقع در منطقه کوی رسالت اهواز به دلیل انفجار گاز دچار حریق شد که در این حادثه پنج نفر از ساکنان مجتمع مجروح و به بیمارستان اعزام شدند.

تصاویر / اهواز- طولانی ترین ماه گرفتگی قرن 21 در مردادماه

طولانی ترین ماه گرفتگی قرن 21 شامگاه جمعه 5 مرداد 1397 رخ داد و این رویداد نجومی مهم و زیبا در سراسر ایران قابل رویت بود.

تصاویر/ "آب نمک" روی زخم‌های 38 ساله آبادان و خرمشهر

حدود ده روز پیش بود که مردم شهرهای آبادان و خرمشهر وقتی شیر آب خانه‌های خود را باز کردند، با آبی شورتر از آب دریا مواجه شدند، آبی که نه می‌شد آن را نوشید و نه چیزی با آن شُست. این موضوع برای مردمی که زخم 38 ساله جنگ، بر قلب و پوست شهرشان جا خشک کرده، شبیه آژیر قرمزی بود که سال‌ها پیش به گوش شنیده بودند و باید بعد از گذشت این همه سال، بازهم می‌شنیدند، آژیری که وضعیت قرمز را برای شوری آب به صدا در می‌آورد و داغ روی داغِ آبادان و خرمشهر می‌گذاشت.

تصاویر از شادی رزمندگان بعد از فتح خرمشهر

‍ بعد از عملیات بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر، مردم در سراسر کشور به برگزاری جشن و شادمانی پرداختند. در این میان رزمندگان اسلام که نقش بزرگی در این پیروزی داشتند در خرمشهر مراسم جشن و شادی و شکرگزاری برگزار کردند. آنچه در ادامه می‌بینید تصاویری از شادی رزمندگان اسلام بعد از فتح خرمشهر است.