تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۱۰۱۲۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیا اخراج اسکوچیچ باعث نجات فولاد می‌شود؟
تیم فوتبال فولاد خوزستان با بدترین شروع در تاریخ لیگ برتر به قعر جدول سقوط کرده است
تیم فوتبال فولاد خوزستان با بدترین شروع در تاریخ لیگ برتر به قعر جدول سقوط کرده است.

تیمی که با تفکرات سرمربی کروات فولاد خوزستان برای کسب مقام قهرمانی یا حداقل تصاحب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بسته شده و طبق آمار سازمان لیگ، پنجمین تیم گران قیمت لیگ پانزدهم می‌باشد، پایین ترین کیفیت فنی را در لیگ امسال داشته و با میانگین نیم امتیاز در هر مسابقه به قعر جدول چسبیده است.

نتایج بسیار ضعیف در کنار نمایش ناامید کننده تیم فولاد خوزستان موجب شده تا اکثریت هواداران این تیم با تبادل پیام های پرشمار در فضای مجازی خواستار اخراج دراگان اسکوچیچ شوند.

واکنش فوتبالدوستان خوزستان به نتایج و کیفیت فولاد مدل 94 طبیعی است و شاید از نظر آن ها، هزینه ای که اخراج گرانترین مربی لیگ برتر روی دست باشگاه فولاد خوزستان خواهد گذاشت، ارزش نجات این تیم از وضعیت فعلی را داشته باشد، اما در این رابطه چند سئوال مهم نیز مطرح می‌شود.

آیا بازیکنانی که جذب تیم فولاد شده اند، در شش هفته سپری شده از مسابقات، کیفیت فنی لازم برای نجات این تیم از سقوط (نه کسب قهرمانی و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا) را نشان داده اند که با تغییر سرمربی بتوان شرایط را تغییر داد؟

آیا می‌توان امیدوار بود بازیکنانی که با نظر دراگان اسکوچیچ با فولاد قرارداد بسته اند و طبیعتاً برای موفقیت اسکوچیچ با همه توان در حال بازی برای فولاد هستند، با آمدن یک مربی دیگر به یکباره تبدیل به بازیکنان توانمندی شوند؟

واقعیت تلخ اینست که دراگان اسکوچیچ برای فولاد «تیم سازی» نکرده و خیلی نمی‌توان اطمینان داشت که با آمدن مربی جدید همه چیز تغییر کند. در صورتی که دراگان اسکوچیچ هم برکنار شود، سرمربی بعدی با ویرانه ای مواجه خواهد شد که باید آن را از نو بنا دهد.

مدیران فولاد خوزستان در صورتی که تصمیم به اخراج اسکوچیچ بگیرند، ابتدا باید یک مربی با روحیات متفاوت نسبت به این مربی کروات را به خدمت بگیرند. یک مربی که برخلاف دراگان اسکوچیچ دنبال توجیه کردن نتایج ضعیف نباشد، توانایی مباررزه با مشکلات را در خود ببیند و تیم فولاد را از نو بازسازی کند.

اگر این مهم تحقق پیدا کرد، می‌توان آینده روشنی را فراروی تیم فولاد متصور شد. در غیر اینصورت شاید بهتر باشد که اسکوچیچ در فولاد بماند و به کار ادامه دهد؛ بهرحال این تیمی است که اسکوچیچ بسته و اعتقاد دارد که می‌تواند در ادامه مسابقات موفق باشد. شاید حق با او باشد.

مرجع / خوزستان اسپرت
:
:
:
آخرین اخبار