تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۱۶۳۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۶۴۷ دانش آموز در دزفول از تحصیل باز مانده اند
دانش آموز در این شهرستان از تحصیل بازمانده اند که باید با برنامه ریزی و شناسایی این دانش آموزان راهی مدرسه شوند
معاون فرماندار دزفول گفت:647 دانش آموز در این شهرستان از تحصیل بازمانده اند که باید با برنامه ریزی و شناسایی این دانش آموزان راهی مدرسه شوند.

عبدالحسین پوررکنی در نشست بررسی مشکلات تحصیلی این دانش آموزان در سالن جلسات فرمانداری افزود:حمایت از دانش آموزان بازمانده از تحصیل قدم مثبتی در جهت آموزش و تحصیل این دانش آموزان است.

وی افزود: طبق آماری که ارائه شد تعداد 647 دانش آموز بازمانده از تحصیل در دزفول وجود دارد که 59 نفر از آنها شناسایی و جذب شده اند و 588 نفر هنوز جذب نشده اند و در دست شناسایی هستند.

پوررکنی ابراز امیدواری کرد از کل دانش آموزان بازمانده از تحصیل 500 نفر را جذب کنیم تا قدم هایی برای باسوادی این دانش آموزان برداشته شود.

معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دزفول نیز در این نشست گفت: انسداد مبادی بی سوادی و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد یک مسئله اختصاصی است که باید با همکاری همه عزیزان حل شود لذا باید با همکاری همه دستگاه های ذیربط از جمله بخشداری های ، دهیاری ها ، مراکز بهداشتی ، بهزیستی و ثبت احوال این افراد شناسایی و جذب آموزش و پرورش شوند.

سودابه دستی ترک با اشاره به اینکه دو مبحث دانش آموزان بازمانده از تحصیل و دانش آموزان لازم از توجه در امر تحصیل وجود دارند گفت:دانش آموزان بازمانده از تحصیل دانش آموزانی هستند که از تحصیل بازمانده اند اما دانش آموزان لازم از توجه در امر تحصیل افرادی هستند که وضعیت بحرانی دارند که تعداد دانش آموزان لازم از توجه در امر تحصیل در ابتدای سال جاری 9 هزار نفر بود که اکنون به سه هزار و 129 نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان لازم از توجه از نظر درسی به حمایت ومشاوره تحصیلی نیاز دارند گفت: 186مدرسه ابتدایی در دزفول وجود دارد که این تعداد نسبت به سایر مقاطع کمتر است.

وی افزود:در سال 80 و 81 اولویت اول با دختران بازمانده از تحصیل بود که شناسایی وجذب می شدند و برای پسران زیاد هزینه ای نمی شد اما از سال 90 و 91 مقوله انسداد بی سوادی شامل پسران هم شده که سن 6 تا 11 سالگی را در بر می گیرد.
معاون ابتدایی مدیریت آموزش پرورش دزفول تعداد دانش آموزانی که وضعیت بحرانی دارند را 674 نفر اعلام کرد و گفت:از این مجموع 287 نفر از دانش آموزان کد ملی غیر از شهرستان دزفول دارند و اکثر آنها خرمشهری هستند.

وی افزود:149 نفر نیز از شهرستان شوش ،شوشتر،اهواز،اندیمشک،شاوور و اندیکا و سایر شهرها هستند.

دستی ترک گفت:از مجموع 647 دانش آموز بازمانده از تحصیل 59 نفر جذب شده اند و مشکل حل شده ولی 588 نفر تاکنون شناسایی نشده اند که باید با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی شناسایی و جذب آموزش وپرورش شوند.

رییس اداره ثبت احوال شهرستان دزفول نیز گفت:500 نفری که به آنها اشاره شد متعلق به شهرستان خرمشهر هستند .

مدیر آموزش وپرورش منطقه سردشت دزفول نیز گفت:91 دانش آموز بازمانده از تحصیل در منطقه سردشت سکونت دارند که 35 نفر از آنها تاکنون شناسایی شده اند.

محمدرحیم کریمی افزود:متاسفانه این افراد دانش آموزان دختر هستند که تا چهارم ابتدایی تحصیل کرده و پس از آن ترک تحصیل نموده اند که نقش اولیای دانش آموزان در ترک تحصیل آنها بسیار مهم است.

مسعود سخایی بخشدار سردشت دزفول نیز گفت:افرادی که می خواهند در آینده بی سواد وارد جامعه شوند یک تهدید برای جامعه محسوب می شوند که باید از کلیه دستگاه های مرتبط از جمله بزرگان عشایر،بسیج،نیروی انتظامی و دهیاری ها جهت شناسایی این افراد بازمانده از تحصیل کمک گرفت.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: دزفول
:
:
:
آخرین اخبار