تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۱۸۰۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره محیط زیست دزفول:
زیست گاه‌های دزفول برای گونه‌های جانوری ایمن شد
با هدف حفاظت از گونه‌های مختلف طبیعی و جانوری در شهرستان زیست گاه‌های دزفول ایمن شد
رئیس اداره محیط زیست دزفول گفت: با هدف حفاظت از گونه‌های مختلف طبیعی و جانوری در شهرستان زیست گاه‌های دزفول ایمن شد.

فرهاد قلی‌نژاد اظهارداشت: توجه به رعایت قانون و اخذ مجوزات لازم در صید و شکار انواع گونه‌های جانوری و دخل و تصرف و تصرف در پوشش‌های گیاهی شهرستان لازم و ضروری بوده است.

وی افزود: در صورت بی‌توجهی به این مقوله با متخلفان برخورد خواهد شد و گونه‌های جانوری صید شده به طبیعت باز خواهند گشت.

رئیس اداره محیط زیست دزفول عنوان کرد: هم چنین با هدف کاهش تلفات و جلوگیری از ایجاد خسارت بر محیط زیست شهرستان، مسیر عبور گونه‌های جانوری در جاده‌های دزفول ایمن سازی شد.

وی گفت: عدم نصب گارد ریل‌ها به نحوی مناسب، زمینه عبور گونه‌های مختلف جانوری از جاده‌های دزفول و ایجاد خسارت‌های گسترده مالی و زیست محیطی را فراهم می‌کند.

قلی‌نژاد بیان کرد: ایمن سازی و کنترل عبور و حرکت گونه‌های جانوری از مسیرهای جاده‌ای شهری و برون شهری شهرستان با همکاری بخش‌های مختلف اجرایی و خدماتی از جمله راه کارهای کاهش خسارت‌های موجود در این زمینه بوده که با توجه به پوشش‌های وسیع کوهستانی شهرستان باید جدی گرفته شود.

وی افزود: هر ساله تعدادی از گونه‌های جانوری در شهرستان دزفول از قبیل روباه، شغال، گرگ، تشی ودیگر گونه‌های جانوری در اثر تصادفات جاده‌ای تلف شده که با توجه به این موضوع و رعایت تمهیدات لازم در این باره ضرروی است.

وی گفت: هم چنین یک لاشه یک کفتار که پس از تصادف در منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب در مسیر جاده به حال خود‌‌‌ رها شده بود توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست دزفول کشف شد.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: دزفول
:
:
:
آخرین اخبار